مدیرکل راه و شهرسازی گیلان:

اولین واحد نهضت ملی مسکن تا چند ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

 مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، گفت: یک سایت ۲۰۰ واحدی ما پیشرفت خیلی خوبی دارد و سعی ما این است ۶۰ واحد از آن را تا پایان سال جاری یا اوایل سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسانیم.

اولین واحد نهضت ملی مسکن تا چند ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» محمدرضا فلاحتگر در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت روند اجرای طرح نهضت مسکن در گیلان، اظهار کرد: در راستای طرح نهضت ملی مسکن، حدود ۱۲۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این بین متقاضیان مؤثر ۱۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر هستند و بر اساس پالایشی که انجام شده ۲۷ هزار و ۶۵۰ نفر حائز شرایط هستند.

 وی افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار واحد مسکونی در نهضت ملی مسکن در شهرهای رشت، بندر انزلی، شفت، سنگر، آستانه‌اشرفیه، لنگرود، آستارا، رودسر و تالش در حال ساخت است.

پیشتازی ساخت مسکن ملی در رشت و بندر انزلی

 مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به پیشتازی ساخت مسکن ملی در رشت و بندر انزلی، بیان کرد: در شهر رشت ۶ هزار و ۸۰۰ واحد با پیشرفت فیزیکی ۵ تا ۵۵ درصد و در بندر انزلی نیز یک هزار واحد با پیشرفت فیزیکی ۵ تا ۶۰ درصد در حال ساخت است.

 فلاحتگر ادامه داد: همچنین اداره کل راه و شهرسازی بنا بر دستور و تأکید استاندار گیلان ضمن تشکیل کمیته فنی متشکل از اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه گیلان و آزاد اسلامی، تعداد ۳ هزار و ۴۹۰ واحد نهضت ملی مسکن با استفاده از روش‌های نوین و صنعتی‌سازی در دست ساخت دارد.

 مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در پاسخ به این سئوال که چرا طرح نهضت ملی مسکن در برخی از شهرستان‌های استان گیلان آغاز نشده است، گفت: این موضوع به کمبود زمین بر می‌گردد و به دلیل نبود زمین در برخی از شهرها هنوز این طرح شروع نشده است.

 وی افزود: در این راستا با چهار دستگاه توافق کرده و تفاهم‌نامه داشته‌ایم که با سیر مراحل اداری و انجام بوروکراسی‌های لازم با اخذ زمین، مراحل ساخت آغاز می‌شود.

اولین واحد طرح نهضت ملی مسکن در گیلان چه زمانی افتتاح می‌شود؟

 مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در پاسخ به این سئوال که اولین واحد طرح نهضت ملی مسکن در گیلان چه زمانی افتتاح می‌شود، گفت: یک سایت ۲۰۰ واحدی ما پیشرفت خیلی خوبی دارد که سعی ما این است ۶۰ واحد از آن را تا پایان سال جاری یا اوایل سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسانیم.

 این مسئول در پاسخ به علت کندی ساخت و ساز مسکن ملی در برخی از شهرهای استان، تصریح کرد: برخی از پروژه‌ها توسط کارگزاران ما در حال انجام است که در این بخش مشکلاتی داریم به طور مثال در بخش موضوعاتی مانند پیمانکاران، تسهیلات و آورده مسائلی وجود دارد؛ اما در مجموع در بخش نهضت ملی مسکن کار در حال انجام است و راضی هستیم.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه