استقبال خوب بازار آلمان از عسل گیلان/ گرایش زنان گیلانی به تولید عسل

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تولید عسل یکی از مهمترین فعالیت‌های اقتصادی گیلان شمرده می‌شود، گفت: عسل گیلان در بین بازارهای آلمان مشتریان خوبی دارد و تعداد این مشتریان رو به افزایش است.

استقبال خوب بازار آلمان از عسل گیلان/ گرایش زنان گیلانی به تولید عسل

به گزارش ۸دی،حجت علی‌اکبرنژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال ۶۲۰۰ تن عسل در بهار و تابستان امسال در گیلان برداشت شد که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشتیم.

وی با بیان اینکه تولید عسل یکی از مهمترین فعالیت‌های اقتصادی گیلان شمرده می‌شود، افزود: اخیرا فعالیت زنان و دختران گیلانی برای پرداختن به حرفه زنبورداری بیش‌تر از قبل شده است.

علی اکبرنژاد افزود: گرایش روزافزون برای پرداختن به زنبورداری و تولید عسل در شهرستان تالش بیش از شهرستانهای دیگر استان است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان دلیل افزایش فعالیت افراد در زنبورداری و تولید عسل این استان را وجود بازار مناسب این محصول عنوان کرد و ادامه داد: زنبورداری یکی از مشاغل خانگی پرطرفدار برای بانوان محسوب می‌شود.

علی‌اکبرنژاد خاطرنشان کرد: گیلان ۳۴۸ هزار و ۳۲۲ کندوی زنبور عسل دارد و ۵۰۲۳ نفر در زنبورداری این استان فعالیت دارند.

وی با اشار به اینکه عسل گیلان در حال حاضر حداقل کیلویی ۹۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، تصریح کرد: عسل گیلان اگر چه به دلیل اقلیم استان از دیگر استانهای کشور کمی آبکی‌تر است اما از نظر طعم و کیفیت بسیار مطلوب است.

علی‌اکبرنژاد با بیان اینکه متاسفانه برخی از افراد به مصرف مرباجات بیش از عسل گرایش دارند، یادآور شد: از آنجاییکه که مصرف عسل برای سلامتی افراد در جامعه بسیار پرفایده است باید به روش‌ های مختلف افزایش مصرف سرانه عسل را در استان افزایش دهیم. ‌

وی تصریح کرد: زنبورداران علاوه بر عسل؛ ژل رویال، بره موم، نان‌زنبور و گرده گل از کندوهای عسل استحصال می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: عسل گیلان علاوه بر اینکه در بازارهای استان به فروش می‌رسد به دیگر استانهای کشور نیز صادر می‌شود و اخیرا گزارشاتی دریافت کردیم که عسل گیلان مشتری‌های خود را در کشور آلمان گسترش داده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه