تاکید امام جمعه انزلی بر لزوم انتقال و آموزش مفاهیم دفاع مقدس به جوانان

حجت الاسلام شمس الدین با تاکید بر لزوم انتقال و آموزش مفاهیم دفاع مقدس به جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان گفت: جامعه باید با دستاورد‌های دفاع مقدس آشنا شود.

تاکید امام جمعه انزلی بر لزوم انتقال و آموزش مفاهیم دفاع مقدس به جوانان

به گزارش ۸دی،حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین » صبح امروز (یک شنبه، ۴ مهر ) با امیر دریادار دوم عرشه و ستاد «عبدالوهاب طاهری» فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی و ارشد نظامی آجا در گیلان به همراه فرماندهان این ناوگان مناسبت هفته دفاع مقدس دیدار کرد.

امام جمعه بندرانزلی در این دیدار که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد اظهار داشت: دفاع مقدس از این جهت که آثار مهمی برای کشور برجای گذاشته هفته بسیار ویژه‌ای است که می‌بایست از این مناسبت برای ایام پیش رو بهره لازم را ببرد.

وی افزود: آنچه در هشت سال دفاع مقدس در کلیه بخش ها و جبهه‌ها در نیروهای مختلف دریایی، هوایی، هوانیوز، ارتش، سپاه، بسیج و… اتفاق افتاد، می‌تواند امروز در بخش‌های مختلف کشور راه گشا باشد.

حجت الاسلام شمس الدین دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش دفاعی و نظامی را مرهون دفاع مقدس دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران در اوج تحریم‌ها و کارشکنی‌ها در همه بخش‌ها علی الخصوص در بخش دفاعی و نظامی به دستاوردهای چشمگیری دست یافته که به بازدارندگی دشمن منجر شده است.

به گفته وی جمهوری اسلامی ایران توانست علیرغم تمام‌ تلاش‌هایی که دشمن در طول‌ این سال‌ها برای براندازی نظام کرده است علاوه بر مقاومت و ایستادگی، پیشرفت‌هایی داشته باشد.

امام جمعه انزلی ادامه داد: آمریکایی که به هر محدوده‌ای اراده می‌کرد، وارد شده و تجهیزات و نیروهایش را در آنجا مستقر می‌کرد، امروز جرات نمی‌کند در محدوده جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران خطایی انجام دهد. با وجود تحریم‌های اقتصادی و در تنگنا قرار دادن معیشت مردم طی دو سال اخیری که جهان درگیر کروناست و در کشور معضل بزرگ سوءمدیریت‌ها را داشتیم، امریکا فکر کرد می‌تواند تجاوز یا اشغالگری کند اما نه‌ تنها جرات این کار را نداشتند بلکه از منطقه اخراج شدند و همه این‌ها آثار دفاع مقدس است.

وی دفاع مقدس را مقاومت آگاهانه همه اقشار مردم اعلام کرد و تداوم این مقاومت و ایستادن پای این انقلاب را منشا همه موفقیت‌‌ها و پیشرفت‌هایی دانست که در طول این سال‌ها به آن دست پیدا کرده‌ایم.

وی به عدم پیشرفت در برخی بخش‌های کشور مانند بخش اقتصادی، معیشتی و ایجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: مشکل عمده در این بخش‌ها سوءمدیریت و بی‌توجهی به ظرفیت‌های کشور و منابع و داشته‌هایمان بوده است. امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید در این زمینه‌ها مشکلات موجود حل شود و به پیشرفت‌های چشمگیری دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام شمس الدین در ادامه ضمن تشکر از تلاش‌ها و خدمات فرماندهی ناوگان شمال در همه بخش‌ها و مبارزه با کرونا ابراز امیدواری کرد: این هم‌افزایی و همکاری در سطح شهرستان بین همه نیروها و همه مجموعه‌ها در دولت جدید افزایش یابد و با انتظاری که از شعارهای دولت می رود و با تاکید مقام معظم رهبری تحولی را در همه‌ بخش‌های کشور شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از کمک‌های نیروی دریایی ارتش اعلام نمی‌شود، تاکید کرد: توقع داریم که در بخش‌های مختلف شهرستان و براساس اجازه دستورات سازمانی‌ در برگزاری نماز جمعه مشارکت داشته باشید چرا که نیروی دریایی مجموعه ای اثر گذار و قابل توجه در شهرستان است لذا باید نقش برجسته‌تر و پررنگ‌تری در بخش‌های مختلف داشته باشد.

امام جمعه بندرانزلی در پایان با تبریک کسب مقام نخست مسابقات بین المللی جام دریا برای نظام اسلامی، مردم، جلب رضایت پروردگار، حضرت ولی عصر(عج) و مقام معظم رهبری آرزوی سرافرازی کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه