فرماندار شهرستان تالش؛

پرداخت تسهیلات بلاعوض به سیل‌زدگان تالشی/ ۱۴۵ قطعه زمین واگذار شد

فرماندار تالش از پرداخت تسهیلات بلاعوض به سیل‌زدگان این شهرستان در بخش‌های معیشتی، تعمیری و اسکان خبر داد و گفت: تعداد ۱۴۵ قطعه زمین نیز در مساحتی بالغ بر پنج هکتار به سیل‌ زدگان واگذار شد.

پرداخت تسهیلات بلاعوض به سیل‌زدگان تالشی/ ۱۴۵ قطعه زمین واگذار شد

به گزارش ۸دی، محمدحسین شاهکویی در نشست خبری اظهار داشت: در سیل شهریور سال ۹۹ تخریب، ریزش و انسداد ۲۲ محور روستایی و کوهستانی تالش را شاهد بودیم همچنین به واسطه این اتفاق برق دو هزار و ۴۰۰ خانوار هم در شهرستان قطع شد.

فرماندار شهرستان تالش قطع آب شرب هزار و ۱۰۰ مشترک روستایی در تالش را هم از جمله دیگر خسارت‌های ناشی از سیلاب اعلام کرد و افزود: قطع انشعاب گاز بیش از ۴۷۸ خانوار و انشعاب تلفن بیش از سه هزار خانواده روستایی و آب گرفتگی ۲۰۷ خانه روستایی از دیگر خسارت‌هایی بود که به علت جاری شدن سیل در تالش حادث شد.

شاهکویی با بیان اینکه در جریان سیل سال گذشته حدود ۹ واحد روستایی در تالش به کل خسارت دید و وسایل ۳۰ خانواده روستایی هم دچار تخریب شد عنوان کرد: ۲۹ ابنیه فنی در مسیر روستاهای تالش به دلیل سیلاب آسیب دیده بودند همچنین علاوه بر شکستگی پل اصلی یک دهنه پل عابر پیاده هم در شهر تالش تخریب شد.

وی با بیان اینکه پایه‌های پل اصلی تالش با تزریق بتن ترمیم شد و قرار است با انجام یک عملیات عمرانی چهار متر به عرض آن افزوده شود تصریح کرد: کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تالش ۲ میلیارد تومان اعتبار برای تعریض این پل مورد تصویب قرار داد و تامین اعتبار آن نیز انجام شد.

فرماندار شهرستان تالش از ترمیم دیواره پل اسالم که به علت سیل سال گذشته آسیب دیده بود خبر داد و اضافه کرد: خسارات سیل تالش گسترده بود به طوری‌که نزدیک به ۱۴۰ هکتار از باغات و اراضی کشاورزی شهرستان تالش نیز در سیلاب سال ۹۹ آسیب دید و یک واحد بسته‌بندی و یک واحد پرورش ماهی هم به موجب سیل دچار مشکل شدند.

شاهکویی با تاکید بر اینکه خسارات وارده به واحدهای مسکونی تالش بسیار زیاد بود و مجموع آن را حدودا ۱۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ابراز داشت: خوشبختانه با برگزاری جلسات اضطراری و با بسیج همه امکانات توانستیم ترمیم پل اصلی تالش، بازسازی و احیاء خانه‌های روستایی و بازگشایی ۲۲ محور مسدود شده را انجام دهیم.

وی از تلاش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان برای مرمت راه‌های روستایی مناطق سیل‌زده تالش سخن گفت و اضافه کرد: احیاء سردهنه‌های کشاوزی منطقه از جمله کارهای خوبی بود که در مدت اخیر انجام شد و این کار در سال زراعی ۱۴۰۰ به کشاورزان در عملیات کاشت، داشت و برداشت محصول کمک کرد.

فرماندار شهرستان تالش با تاکید بر اینکه پس از پیگیری‌های انجام شده از محل اعتبارات مدیریت بحران نیز ۵۴۲ میلیارد ریال در قالب ۵۰ پروژه تامین اعتبار انجام شد و تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد پروژه‌های عمرانی شهرستان تالش در حال اجرا هستند و برخی از طرح‌ها هم به اتمام رسیده است.

شاهکویی با اشاره به اینکه به ۵۰ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن  تسهیلات بلاعوض پرداخت شد خاطرنشان کرد: اختصاص واگذاری زمین به سیل‌زدگان به تعداد ۱۴۵ قطعه در مساحتی بالغ بر پنج هکتار و پرداخت تسهیلات بلاعوض معیشتی و تعمیری به ۲۱۰ خانوار آسیب‌دیده از سیل و پرداخت تسهیلات بلاعوض اسکان به ۱۶ خانوار از دیگر اقداماتی بود که انجام شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه