فرماندار رضوانشهر:

راهپیمایی اربعین خطر بزرگی برای استکبار محسوب می‌شود

فرماندار رضوانشهر گفت: راهپیمایی اربعین خطر بزرگی برای استکبار محسوب می‌شود چون در این راهپیمایی ملیت‌های مختلف حضور دارند.

راهپیمایی اربعین خطر بزرگی برای استکبار محسوب می‌شود

به گزارش ۸دی،«محمود قاسمی» امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی(ع) این شهرستان اظهار کرد: اربعین حسینی به عنوان نقشه راه و یک رزمایش بزرگ فرهنگی و اعتفادی است که همه جهانیان را به تعجب وا داشته است.

وی با اشاره به موضع ژئوپلتیک این راهپیمایی که جهانیان را متحیر می کند یا نه، افکار اینها را مخدوش می‌کند یا نه، متعجب می شوند یا نه، افزود: اگر پاسخ مثبت باشد یعنی اینکه این حرکت و این مناسک زیارت از نظر ژئوپلتیک و قدرت بر جغرافیای سیاسی منطقه و استکبار جهانی اثر گذار است و چون اثر گذار بوده با آن مخالفت می‌کنند و می‌خواهند به هر طریقی این موضوع را کوچک جلوه بدهند، لذا وظیفه ماست که با استفاده از همه ظرفیت‌ها در این راستا تلاش مضاعف داشته باشیم.

فرماندار رضوانشهر با تاکید بر جایگاه فرهنگ کربلا و عاشورا در جامعه اسلامی گفت: شخصیت امام حسین(ع) شخصیت الهی و جامع در تمام جهات است، انقلاب امام حسین(ع) مخاطبش جهانی است و تمامی انسان‌های آزادیخواه در سراسر دنیا از آن درس می‌گیرند.

قاسمی با اشاره به اینکه همه می‌خواهند زیر بار ظلم نروند و این پیام عاشورا است تصریح کرد: امام حسین(ع) عامل وحدت بین شیعیان و اهل سنت بوده و شهرستان رضوانشهر با وجود تنوع قومی و مذهبی در ایام سوگواری حضرت سید الشهداء در یک صف واحد قرار دارند و ارادت خودشان را نسبت به اهل بیت(ع) اثبات کرده است.

فرماندار رضوانشهر با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود و فراگیری بیماری کرونا، در خصوص برگزاری آیین‌های اربعین در این شهرستان براساس دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا اقدام می‌شود خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین خطر بزرگی برای استکبار محسوب می‌شود چون در این راهپیمایی ملیت‌های مختلف حضور دارند.

*لزوم تلاش و توجه بیشتر در ساخت صحن و سرای اهل بیت(ع) و امامزادگان

همچنین حجت‌الاسلام «محمد مهدی‌نژاد» اظهار کرد: کمک به ساخت حرم‌ها و صحن و سرای اهل بیت(ع) باعث رضایت و خوشنودی خدواند و رسول معظم اسلام(ص) می‌شود.

وی با بیان اینکه پیغمبر اعظم(ص) فرمودند هر کس برای فرزندان من در دنیا قدمی بردارد فردای قیامت برایش جبران می‌کنم افزود: حضرات معصومین(ع) همان وسیله‌ای هستند که قرآن کریم در باره آنها می‌فرمایند: یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَهَ اى کسانى که ایمان آورده‌اید پرهیزگارى پیشه کنید و وسیله‌اى براى تقرب به خدا انتخاب نمائید.

امام جمعه رضوانشهر با بیان اینکه بنابراین نتیجه می‌گیریم خدمت به کسانی که وسیله تقرب ما به خداوند هستند از افضل عبادات و بهترین پشتوانه ما در دنیا و آخرت هستند گفت: برای ساخت صحن و سرای اهل بیت(ع) و امام زادگان باید همه تلاش‌ها معطوف به تسریع در کار باشد.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه