فرماندار رضوانشهر در جشنواره کوچ بهاره دامداران عشایر:

تولید محصولات پروتئینی، لبنی و صنایع دستی از شاخصه‌های جامعه عشایری است

فرماندار رضوانشهر با بیان اینکه جامعه عشایری نقش مهمی در امنیت، اقتصاد و استقلال کشور ایفا می‌کنند، گفت: تولید محصولات پروتئینی، لبنی و صنایع دستی از شاخصه‌های جامعه عشایری است.

تولید محصولات پروتئینی، لبنی و صنایع دستی از شاخصه‌های جامعه عشایری است

به گزارش هشت‌دی، دومین جشنواره کوچ بهاره دامداران عشایر ( رَمَن شِه) شهرستان رضوانشهر به مناسبت دهه کرامت و سالروز آزادسازی خرمشهر در روستای ییلاقی بیاچال برگزار شد.

سید نادر صفوی میرمحله فرماندار رضوانشهر در این مراسم در گفتگو با خبرنگاران، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی زندگی کوچ‌نشینی و عشایری و همچنین زنده نگه‌داشتن آئین و فرهنگ غنی پیشینیان است.

وی به نقش روستاییان و عشایر در طول سالیان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: جامعه عشایری، به‌عنوان سنگ بنای تولید، نقش مهمی در امنیت، اقتصاد و استقلال کشور ایفا می‌کنند چرا که آنها در تامین غذا، امنیت غذایی، سلامت تولید مواد غذایی، صنایع تبدیلی و تولید فرهنگ و آداب و سنن پیشتاز بوده‌اند.

فرماندار رضوانشهر با بیان اینکه تولید محصولات پروتئینی، لبنی و صنایع دستی از شاخصه‌های جامعه عشایری است، تاکید کرد: حمایت از این قشر زحمتکش در امر تولید و فراهم‌نمودن زیرساخت های مورد نیاز این بخش مهم جامعه باید مورد توجه ویژه باشد.

صفوی با اشاره به آرد عشایری نیز بیان کرد: با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته آرد عشایری را از سهمیه ۷.۵ کیلو به ۱۲ کیلو رساندیم که اینها همه از خدمات نظام و دولت مردمی به قشر زحمتکش عشایر می باشد.

صفوی با اشاره به اینکه دولت مردمی رئیسی توجه ویژه‌ای به قشر عشایر و مناطق روستایی دارد، گفت: بنده به عنوان خادم شما مردمان عزیز با کمک اعضای شورای تامین، حمایت‌های نماینده حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی و مدیران شهرستانی همه توان در جهت رفع مشکلات و خدمات رسانی تلاش خواهیم کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه