فرماندار رضوانشهر مطرح کرد

مطالبات سال ۱۴۰۰ کارگران سد شفارود پرداخت شد/ معرفی پیمانکار جدید

فرماندار شهرستان رضوانشهر از پرداخت مطالبات سال ۱۴۰۰ کارگران سد شفارود و معرفی پیمانکار جدید خبر داد و گفت: عیدی و پاداش و حقوق سال جاری نیز تا دو ماه آینده به صورت هفتگی پرداخت خواهد شد.

مطالبات سال ۱۴۰۰ کارگران سد شفارود پرداخت شد/ معرفی پیمانکار جدید

به گزارش ۸دی،سید نادر صفوی فرماندار شهرستان رضوانشهر سد شفارود را یکی از مهمترین پروژه های استان گیلان در شهرستان رضوانشهر دانست و اظهار کرد: این سد که با هدف تامین آب مورد نیاز کشاورزی، صنعتی، زیست محیطی، شرب و انرژی برق آبی در حال احداث است، پیشرفت ۴۰ درصدی دارد.

وی در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به پیگیری مطالبات کارگری سد شفارود و همکاری استاندار و رئیس کل دادگستری استان، افزود: در کنار پیشرفت عملیات اجرایی، جلسات متعددی در شورای تامین و کمیسیون کارگری شهرستان تشکیل دادیم و لذا شرکت آب نیرو نسبت به خلع ید پیمانکار درخواست داد و رای بدوی صادر شد.

فرماندار شهرستان رضوانشهر  از پرداخت مطالبات سال ۱۴۰۰ کارگران سد شفارود و معرفی پیمانکار جدید خبر داد و خاطرنشان کرد: عیدی و پاداش و حقوق سال جاری نیز تا دو ماه آینده به صورت هفتگی پرداخت خواهد شد.

صفوی با بیان اینکه شهرستان رضوانشهر دارای ۱۱۹ روستا و آبادی است، تصریح کرد: ۸۴ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان مشمول طرح هادی هستند که در حال حاضر از محل اعتبارات تملک دارایی های سال ۱۴۰۱ در حال تهیه طرح برای ۸۲ روستا هستیم.

وی سیاست دولت سیزدهم را حمایت از روستاییان و تامین مسکن و توجه به حقوق عامه دانست و گفت: امسال دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از اعتبارات شهرستانی را برای طرح هادی گذاشتیم و انتظار داریم بنیاد مسکن استان از محل اعتبارات ملی برای مابقی روستاها تهیه طرح هادی کند؛ همچنین بازنگری طرح ها برای جلوگیری از تضییع حقوق روستاییان در اراضی کشاورزی و اعیانی ضرورت دارد.

فرماندار رضوانشهر در ادامه حوزه شهری را دارای پنج کیلومتر سیستم جمع آوری فاضلاب سنتی دانست و متذکر شد: مطالعات طرح جمع آوری فاضلاب را انجام دادیم که به تایید وزارت نیرو و شرکت آبفا رسیده و نیازمند اعتبارات ملی ۵۰۰ میلیارد تومانی است لذا این طرح به صورت فازبندی اجرایی می شود.

وی همچنین از پیشرفت ۷۰ درصدی کنارگذر رضوانشهر خبر داد و اضافه کرد: رضوانشهر تنها شهرستانی است که از کنارگذر و کمربندی محروم بود و لذا بار ترافیکی سنگینی را تحمل می کرد، اما با همکاری شهرداری این کنارگذر تا پایان سال جاری افتتاح می شود. همچنیم راه اندازی پارکینگ عمومی و ساماندهی بازارچه محلی شهی تا ماه های آینده از از بار ترافیکی کم می کند.

صفوی، ۸۵ درصد شبکه های آب روستایی شهرستان را فرسوده دانست و خاطرنشان کرد: با همکاری مدیرعامل آبفای استان هم از محل اعتبارات ملی و هم از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای طرح توسعه شبکه توزیع و آبرسانی و اصلاح و بازسازی تخصیص دادیم؛ در پنج روستا نیز از اعتبارات صندوق توسعه ملی در حال اجراست.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به رشد ۸۳ درصدی توسعه شبکه و اصلاح و بازسازی، تاکید کرد: طی یک سال گذشته ۳۸ کیلومتر از این پروژه را اجرایی کردیم؛ همچنین تنش آبی بالا در ۲۰ روستا رفع شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه