حجت الاسلام حسینی در گفتگو با ۸دی:

هر مذاکره ای باید از موضع قدرت و عزت ملت ایران باشد

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه طی سال های بعد از انقلاب هیچ چیزی تاکنون به اندازه برجام ما را دردنیا ضایع نکرده است، گفت: هر مذاکره ای باید از موضع قدرت، عزت و برتری ملت ایران صورت بگیرد.

هر مذاکره ای باید از موضع قدرت و عزت ملت ایران باشد

حجت الاسلام میرشمس اکبر حسینی کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار هشت دی با اشاره به اهمیت تعاملات سیاسی کشور، گفت: در کشور به روی کسی بسته نیست، اظهار کرد: هر مذاکره ای باید از موضع قدرت، عزت و برتری ملت ایران باشد.

وی با تأکید بر اینکه مذاکرات باید مورد توجه قرار بگیرد اما نه مذاکراتی که ما منتظر تصمیم‌گیری از جانب غرب باشیم، گفت: ما خیرات و برکاتی که “روحانی” در رابطه با برجام می‌گفت را مشاهده نکردیم بر این اساس ما مذاکراتمان باید براساس عزت، حکمت و مصلحت باشد و همانطور که حجت‌السلام “رئیسی” بیان کرد ما تمام مسائل کشور را به مذاکرات و غرب گره نمی‌زنیم و راه خودمان را پیش می‌گیریم زیرا قرار نیست به دنبال آنها باشیم بلکه آنها باید به دنبال ما باشند.

این کارشناس سیاسی اضافه کرد: بعدها در تاریخ مشخص خواهد شد که با دست پر و داشتن امکانات چه ضربه‌های سخت و سنگینی در این توافق خفت‌بار برجام برای ایران حاصل شده و چگونه زننده وذلیلانه عقب‌نشینی کردیم. بدین ترتیب ما باید مذاکره با دنیا داشته باشیم اما نه به صورت که ما منتظر باشیم آنها کاری برای ما انجام دهند بلکه به این شکل که آنها دنبال ما باشند.

در سال های بعد از انقلاب هیچ چیزی مانند برجام ایران را در دنیا ضایع نکرد

وی با بیان اینکه ما در حال حاضر سازمان ملل واقعی نداریم بلکه سازمان دول داریم که چند دولت دور هم نشسته‌اند و قانون را نوشته و به دنیا دیکته می‌کنند، تصریح کرد: زمانی که این سازمان به ناحق حرف می‌زند و زور می‌گوید همچون زمان ۸سال دفاع مقدس، با اینکه طرف مقابل به ما حمله کرده و خاک ما در دستش بود، می‌گفتند ایران حق ندارد جنگ را ادامه دهد و باید آتش‌بس را قبول کند؛ دلیلی ندارد که ما دیکته آنها را بپذیریم. این موارد از تجربیات ۴۲ ساله انقلاب ماست و قرار نیست که دوباره آن را تجربه کنیم، طی این ۴۲ سال هیچ چیزی تاکنون به اندازه برجام ما را دردنیا ضایع نکرده است، لذا هر مذاکره ای باید از موضع قدرت، عزت و برتری ملت ایران صورت بگیرد.

حجت الاسلام “اکبرحسینی” با اشاره به اینکه آنها می‌خواهند انقلاب ما نباشد و درتلاشند که ما پیشرفتی نکنیم تا در آینده که انرژی هسته‌ای یکی از انرژی‌های بسیار مهم و حیاتی دنیا خواهد بود، محتاج آنها شویم و هرچه که داریم را بدهیم تا شاید چیزی به ما بدهند و البته نخواهند داد و ما را بیشتر وابسته می‌کنند، گفت: ما توانایی و افراد و امکانات مورد نیاز این کار را داریم و باید این انرژی هسته‌ای را داشته باشیم تا دنبال ما باشند و آنها نیز به این امر واقف هستند که سلاح هسته‌ای نداریم و تولید هم نخواهیم کرد اما کارشان همین است که به دنیا دروغ بگویند که ایران سلاح هسته‌ای می‌سازد تا جلوه‌ای ترسناک از ایران به عنوان تروریسم به جهانیان معرفی کنند لذا بدین جهت مذاکرات باید در یک چهار چوب کاملا عزتمندانه و از موضع قدرت، عزت و بدون هیچ عقب‌نشینی باشد و اگر این روال را نپذیرفتند، برای ما اصلا اهمیتی ندارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه