گروسی وجود برنامه هسته‌ای نظامی در ایران را رد کرد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که نمی‌تواند اعلام کند اطلاعاتی دارد که نشان دهد جمهوری اسلامی در حال گسترش برنامه هسته‌ای نظامی است.

گروسی وجود برنامه هسته‌ای نظامی در ایران را رد کرد

به گزارش ۸دی، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفتگو با شبکه سی بی سی مدعی شد اگر ایران برنامه‌ای برای ساخت سلاح‌های هسته‌ای داشته باشد، آژانس از آن مطلع نیست.

وی اظهار کرد آژانس تصور نمی‌کند وقت آن باشد که تایید کند ایران یک قدرت هسته‌ای است و نمی‌تواند اعلام کند که اطلاعاتی دارد که نشان دهد جمهوری اسلامی در حال گسترش برنامه هسته‌ای نظامی است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این مصاحبه در پاسخ به پرسشی درباره اینکه فکر می‌کند تهران چقدر به ساخت یک بمب هسته‌ای نزدیک شده، گفت: ایران در سطح فعلی تولید اورانیوم غنی شده، مواد کافی ذخیره شده برای ساخت بیش از یک بمب اتم را دارد اگر آنها بخواهند این کار را انجام دهند. اما ما درباره اینکه ایران برنامه ساخت سلاح هسته‌ای در حال حاضر را داشته باشد، اطلاعاتی نداریم.

گروسی در پاسخ به اینکه اگر ما به نقطه‌ای برسیم که هیچ بازگشتی برای ایران نباشد و باید تایید کنیم که این کشور تبدیل به یک قدرت هسته‌ای شده است، اظهار کرد نه، ما هنوز به آن نقطه نرسیده‌ایم. اما باید در این باره به سختی کار کنیم.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چند روز پیش نیز گفته بود که در حالت «خوش‌بینانه» احیای برجام، آژانس باید با ایران بر سر سازوکارهایی جهت بازیابی اطلاعات از دست رفته درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران به توافق دست پیدا کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه