جمع‌آوری یک میلیارد تومان نذورات مردمی توسط ستاد عتبات عالیات گیلان

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با اشاره به اینکه در ۵ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بالای ۷۰ درصد در نذورات مردمی رشد داشتیم گفت: نذورات جمع آوری شده نقدی و غیرنقدی در ۵ ماهه نخست امسال نزدیک به یک میلیارد تومان است.

جمع‌آوری یک میلیارد تومان نذورات مردمی توسط ستاد عتبات عالیات گیلان

به گزارش ۸دی،مجید دوهندو پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه مردم مومن ایران برای زنده نگه داشتن نام و یاد ائمه اطهار از جان خود نیز مایه می گذارند اظهار کرد: این سازمان نذورات مردمی را برای احیای شعائر اسلامی، در راستای بازسازی و مرمت اعتاب مقدس به کار می‌گیرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان خاطرنشان‌کرد: سردار سلیمانی پس از نابودی رژیم بعث عراق و در جریان سفر به کربلا و با مشاهده وضعیت غریبانه عتبات مقدسه، ایده ایجاد سازمان عتبات عالیات را پیشنهاد داد و این ستاد مردم پایه کار خود را از سال ۸۲ آغاز کرد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی هزینه‌ها و نذورات دریافت شده از مردم صرف بازسازی عتبات عالیه می‌شود اظهار کرد: شرعاً و قانوناً حق هزینه نذورات مردمی در امور دیگر را نداریم و این مبالغ دریافتی صرفاً برای بازسازی عتبات مقدسه هزینه می‌شود.

دوهندو با اشاره به اینکه در ۵ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بالای ۷۰ درصد در نذورات مردمی رشد داشتیم افزود: نذورات جمع آوری شده نقدی و غیرنقدی در ۵ ماهه نخست امسال نزدیک به یک میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: هدفگذاری ستاد، ۱۲ میلیارد تومان است اما به دلیل عدم آشنایی مردم با ماهیت کار ستاد، این هدف تاکنون محقق نشده است اما مطمئناً می‌توان به بالاتر از این مبالغ نیز دست یافت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با اشاره به راه‌های جمع آوری نذورات مردمی گفت: هر گیلانی می‌تواند سالانه ۵ هزار تومان جهت بازسازی عتبات مقدسه به ستاد بازسازی عتبات عالیات پرداخت کند همچنین ستادهای شهرستانی ما آماده دریافت هر گونه نذورات مردم مومن هستند.

وی با بیان اینکه موجودی غیرنقدی عتبات عالیات گیلان ۱۴۹ میلیون تومان است تصریح کرد: مردم می‌توانند نذورات خود را به شماره حساب‌ بانک ملی سازمان عتبات گیلان ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۴۹۷۵۷ واریز کنند.

دوهندو با اشاره به طرح بنای نور خاطرنشان کرد: در این طرح از یک میلیون تا ۵ میلیون تومان از طریق بانک رسالت به افراد وام داده می‌شود و نیازی به ضامن ندارد و تنها از طریق ثبت نام در سامانه به شخص داوطلب تعلق می‌گیرد و اقساط آن ماهیانه حداقل ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با بیان اینکه تعداد موکب‌های این ستاد از ۱۸ عدد به ۲۵ عدد افزایش یافته است افزود: این موکب‌ها در ایام محرم و صفر به زائرین امام حسین خدمات دهی می کنند.

دوهندو با بیان اینکه موکب‌های ستاد عتبات‌عالیات تنها جهت خدمت رسانی به زائرین راه‌اندازی نمی‌شود بلکه در مواقع بحرانی نیز به مردم خدمات ارائه می‌کند بیان کرد: در شرایط بحرانی مانند زمان وقوع زلزله و سیل نیز این موکب ها با پخت غذای گرم، نان و غیره به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی با تاکید به اینکه مردم مطمئن باشند که حتی یک ریال از نذورات جمع‌آوری شده آنها مستقیماً به کشور عراق ارسال نمی‌شود خاطرنشان کرد: تمامی این پول‌ها را در داخل کشور صرف خرید تجهیزات مربوط به بازسازی عتبات مقدسه می‌کنیم و تمامی کارگران بازسازی عتبات عالیات نیز ایرانی هستند در واقع این پول‌ها در داخل کشور نیز ایجاد اشتغال می کند.

دوهندو اضافه کرد: در جریان زلزله سی سخت ۲۰۰ میلیون تومان به مردم کمک کردیم و علاوه بر این در ایام کرونا بسته‌های معیشتی و حمایتی بین اقشار آسیب‌پذیر توسط ستاد عتبات عالیات استان توزیع شد.

رئیس ستاد عتبات عالیات گیلان تصریح کرد: در عید غدیر امسال ۲۸ هزار پرس غذا از مواکب رشت، انزلی، صومعه سرا، لنگرود، شفت و غیره بین نیازمندان توزیع شد.

وی با بیان اینکه تا به امروز ۳۰ هزار بطری آب و ۷۲ تانکر هزار لیتری ایستاده را به خوزستان ارسال کردیم عنوان کرد: قرار است ۵۰۰ موکب از سراسر کشور برای گرامیداشت ایام اربعین به کشور عراق صادر شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه