رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان در جلسه ستاد اربعین استان؛

 با وجود برگزاری جلسات متعدد مسئله تأمین آرد نانوایی‌ها و سوخت مواکب حل نشده است

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان گفت: مسئله تأمین آرد نانوایی‌های مواکب و سوخت آنها هنوز حل نشده و با وجود پیگیری و برگزاری جلسات متعدد معضلی است که همچنان باقی مانده و اگر نتوانیم این دو مورد را حل کنیم، در روند خدمت‌رسانی مواکب مشکل ایجاد می‌شود.

 با وجود برگزاری جلسات متعدد مسئله تأمین آرد نانوایی‌ها و سوخت مواکب حل نشده است

به گزارش ۸دی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان امروز در جلسه ستاد اربعین استان گیلان در سالن الغدیر استانداری با اشاره به اینکه ۲۵ موکب اربعین در استان فعال هستند، اظهار کرد: ۶ موکب در رشت و مابقی در شهرستان‌ها است و این مواکب نیاز به حمایت همه جانبه دارند تا به وظایف محوله به خوبی عمل کنند.

وی با بیان اینکه طبق اعلام وزارت کشور، مواکب گیلان باید از مرز خسروی عبور کنند، افزود: ستاد بازسازی دغدغه‌ای در خصوص تأمین خوراک و غذا ندارد اما تأمین آب، یخ و خنک کننده مسائل بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مجید دوهندو با اشاره به اینکه ۲۴ موکب ستاد بازسازی عتبات گیلان در عراق فعالیت می‌کند، تصریح کرد: ۸۰ درصد از مواکب شهرستان‌های گیلان آماده اعزام به عراق هستند و نیاز است که تدابیر ویژه ای برای پذیرایی و ساماندهی آنها اتخاذ شود.

این مسئول با اشاره به پیگیری‌ها در خصوص ثبت اموال مواکب در سامانه گفت: مسئله تأمین آرد نانوایی‌های مواکب و سوخت هنوز حل نشده و با وجود پیگیری و برگزاری جلسات متعدد همچنان معضلی است که باقی مانده و اگر نتوانیم این دو مورد را حل کنیم، در روند خدمت رسانی مواکب مشکل ایجاد می‌شود. همچنین از علوم پزشکی می‌خواهیم که اقدامی برای حل مشکل تأمین داروی مواکب انجام دهد و ناظران بهداشتی که قرار است به عراق اعزام شوند از علوم پزشکی برای آموزش دیدن نامه دریافت کنند.

نادر عبدالله پور، دبیر ستاد اربعین حسینی گیلان نیز در این جلسه با اشاره به پیش بینی اعزام بیش از ۱۰۰ هزار نفر برای سفر اربعین بیان کرد: با توجه به آنکه اربعین امسال در فصل تابستان و گرما است باید تمامی تمهیدات لازم به منظور ارائه هر چه بهتر خدمات دیده شود.

این مسئول با بیان اینکه مریضی و گرمازدگی پدیده شایعی در مراسم اربعین امسال است، خاطرنشان کرد: مریض شدن زائران با توجه به شیوع بیماری‌ها و گرما غیر قابل انکار است و باید برای این موضوع آماده باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه