رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان مطرح کرد:

کمک اهل سنت استان گیلان برای توسعه و بازسازی عتبات مقدسه/ جمع آوری ۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰

“مجید دوهندو”با اشاره به آمار نذورات جمع آوری شده در سال گذشته، گفت: با وجود شرایط کرونا و وضعیت معیشتی مردم، اوج ارادت مردم استان گیلان نسبت به ائمه معصومین(ع) علی الخصوص سیدالشهدا(ع) را در سال ۱۴۰۰ شاهد بودیم و حدود ۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان برای بازسازی عتبات مقدسه جمع آوری شد.

کمک اهل سنت استان گیلان برای توسعه و بازسازی عتبات مقدسه/ جمع آوری ۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار هشت دی، “مجید دوهندو” رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به رویکرد محوری این ستاد، اظهار کرد: وظیفه اصلی ستاد عتبات عالیات، ساخت، بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه و مردم‌ پایه است. این ستاد دولتی نیست و بر اساس نذورات مردم اداره می شود.

وی به ابراز ارادت گیلانی ها به ائمه اطهار اشاره کرد و گفت: در ما مواردی شاهد اهدا گوشواره طلا توسط نوعروس گیلانی و کمک اهل سنت استان گیلان برای توسعه و بازسازی عتبات مقدسه بودیم.

وی با بیان اینکه بنیان گذار ستاد بازسازی عتبات، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با وجود تمام مشغله هایشان بودند تصریح کرد: سردار سلیمانی با این کار، باقیات صالحاتی برای خودش به جا گذاشت و هر کدام از ما به هر مقدار که در این کار مقدس در حوزه های فرهنگی، مادی‌ و … مشارکت داشته باشیم برایمان حکم باقیات صالحات خواهد بود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان با اشاره به آمار نذورات جمع آوری شده در سال گذشته اظهار کرد: با وجود شرایط کرونا و وضعیت معیشتی مردم، اوج ارادت مردم استان گیلان نسبت به ائمه معصومین(ع) علی الخصوص سیدالشهدا(ع) را در سال ۱۴۰۰ شاهد بودیم و حدود ۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان برای بازسازی عتبات مقدسه جمع آوری شد.

دوهندو شعار ستاد را سهم هر گیلانی ۷۵۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: اگرچه افراد خیری هستند که حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون و حتی با نذر طلا در این کار خیر سهیم هستند اما از همگان می خواهیم به این پویش بپیوندند.

وی با اشاره به خلاصه برنامه های ستاد در ۱۴ گام برای استفاده از ظرفیت های استان بیان کرد: عموم مشارکت مردم در این کار خداپسندانه با سهم سالیانه نفری ۷۵۰۰ تومان، استفاده از ظرفیت کشاورزی که در سال گذشته بالغ بر ۲۰ تن برنج نذری جمع آوری شد. استفاده از ظرفیت کارخانجات دولتی و خصوصی، اموزش و پرورش و مدارس، فضای مجازی، نیروهای مسلح، بخش های دولتی و خصوصی و اشخاص و خیرین حرم ساز، از جمله این ظرفیت ها است.

دوهندو با اشاره به راه های مشارکت مردم در کمک به ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال جدید، تصریح کرد: مردم از طریق شماره کارت های ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۴۹۷۵۷ بانک ملی و درگاه اینترنتی www.atabat.org و کد دستوری #۴*۷۲* می توانند نذورات خود را پرداخت کنند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه استان گیلان معین بازسازی حرم امامین عسگریین(ع) نیز است، اظهار کرد: در تمامی شهرستان ها و محلات پایگاه های ستاد موجود است که ان شاالله در سال جدید، گام های بزرگ و ارزشی در این راستا بر می داریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه