کارگر پروژه سد شفارود در گفتگو با ۸دی مطرح کرد

روند نامناسب پرداخت حقوق، کارگران سد شفارود را دچار فرسایش روحی کرده/ برای کارگر فقط نان شب اهمیت دارد نه ساختار مدیریتی

کارکنان پروژه سد شفارود از اسفند ماه سال گذشته تاکنون حقوق خود را دریافت نکرده‌ و ۵ماه حقوق معوقه دارند و تنها برخی از افراد حقوق اسفند ماه خود را دریافت کردند، این در حالی است که روند پرداخت حقوق به صورت چند هفته در میان به تعدادی از افراد انجام می گیرد که این مسائل کارگران را دچار فرسایش روحی عجیبی کرده است.

روند نامناسب پرداخت حقوق، کارگران سد شفارود را دچار فرسایش روحی کرده/ برای کارگر فقط نان شب اهمیت دارد نه ساختار مدیریتی

به گزارش هشت دی، کارگران پروژه سد شفارود رضوانشهر ۵ ماه از حقوق و مطالبات خود محروم مانده اند.

سال های مدیدی است که کارگران پروژه سد شفارود در دریافت حقوق شان بلاتکلیف اند. پروژه ای که تغییر مدیریت‌ها و پیمانکاران مختلف مشکلات فراوانی از جمله عدم پرداخت به‌موقع حقوق کارکنان را به وجود آورده است.

یکی از کارگران پروژه سد شفارود در گفتگو با هشت دی، با اشاره به مسائلی که پیمانکار و کارفرما این سد با آن درگیرند، اظهار کرد: برای کارگر تنها دریافت به‌موقع حقوق اهمیت دارد و به اینکه چه کسی مدیر باشد و چه افرادی به چه میزان سود از این پروژه دست یابند توجهی ندارد، کارگر تنها به فکر نان شب خود است.

وی با اشاره به اینکه طریقه پرداخت حقوق به این شکل است که هر چند هفته در میان، حقوق ۱۰ الی ۱۲ نفر را پرداخت می‌کنند، گفت: کارکنان پروژه سد شفارود از اسفند ماه سال گذشته تاکنون حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و تنها بخشی از افراد حقوق اسفند ماه خود را دریافت کردند و کارگران ۵ماه حقوق معوقه دارند. متاسفانه برخی از افراد هم بخشی از حقوق اسفندماه را گرفته‌اند و بخشی دیگر از آن را طلب دارند که این مسئله کارگر را دچار فرسایش روحی عجیبی کرده است.

کارگر پروژه سد شفارود دلیلی اصلی عدم پرداخت به‌موقع حقوق کارگران از سوی پیمانکار فعلی را نبود مواد اولیه و سیمان و عدم کار عنوان کرد و گفت: متاسفانه نیروهای بومی به جهت میزان حقوق کم در حال کم شدن از این پرژوه هستند و از طرف دیگر نیروهای غیربومی با حقوق بیشتر جایگزین می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه کمبود تجهیزات، عدم دریافت به‌موقع حقوق کارگران و رکود شرکت از مشکلات این پروژه است، بیان کرد: مسئله مهم دیگری که نیروها با آن دست به گریبان هستند انتشار قابل توجه ویروس کروناست که مسئولین مربوطه به جای تمرکز بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و تست‌گیری به‌موقع از کارگران، تنها می‌گویند ماسک بزنید و به این طریق افراد زیادی از کارگران درگیر کرونا شده‌اند.

وی ادامه داد: امیدواریم با حل مشکلات این پروژه، کارگران دیگر شرمنده خانواده خود نباشند و بتوانیم با دریافت به‌موقع مطالبات خود از عهده مخارج زندگی و اجاره خانه برآییم و این روند نابه‌سامان دریافت حقوق تداوم نداشته باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه