خلع ید پروژه سد شفارود در دستور کار قضا

آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در نشست بررسی مشکلات جامعه کارگری سد شفارود گفت: در این جلسه مصوب شد تا شرکت آب نیرو به عنوان مجری طرح بر اساس قانون تقاضای فسخ را تنظیم و پس از تنفیذ و طی سیر قانونی و با حکم دادگاه، پیمانکار فعلی خلع شده و این پروژه به پیمانکار جدیدی واگذار شود.

خلع ید پروژه سد شفارود در دستور کار قضا

به گزارش ۸دی، نشست بررسی مشکلات جامعه کارگری سد شفارود به ریاست رییس کل دادگستری گیلان برگزار شد و در آن هر یک از طرفین، نکته نظرات خود را در خصوص موانع پیشرفت کار و علل بروز معوقات ۸ ماهه‌ی حقوق و مزایای جامعه‌ی کارگری و همچنین نحوه‌ی ادای دیون مالیاتی و بیمه ایی کارگران شاغل در طرح ساخت سد شفارود بیان کردند.

رئیس کل دادگستری گیلان پس از شنیدن گزارشات و دفاعیات کارفرما و پیمانکار پیشین، با اشاره به تعهدات معوق پیمانکار، بر لزوم فسخ قرارداد پیمانکار و جایگزین کردن پیمانکار جدید تاکید کرد و از کارفرمای اجرای طرح سد شفارود که شرکت توسعه‌ی منابع آب و نیروی ایران است خواست، هرچه سریعتر دادخواست فسخ قرارداد را به محکمه‌ی قضایی ارایه دهد تا حکم تنفیذ فسخ قرارداد با پیمانکار پیشین صادر شود.

حجت الاسلام حمزه خلیلی در ادامه افزود: دستگاه قضا از تمامی امکانات قانونی و قضایی خود برای رفع مشکلات مالیاتی، بیمه ایی و معوقات ۸ ماهه‌ی کارگران طرح ساخت سد شفارود بهره گیری خواهد کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به اینکه این نشست در راستای پیگیری رفع مشکلات مردم رضوانشهر در جهت تامین آب شرب، آب زراعی، صنعتی ، مطالبات و معوقات کارگران سد شفارود برگزار شد، گفت: کارگران این سد بیش از ۸ ماه حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده اند.

وی بیان کرد: در این جلسه مصوب شد تا شرکت آب نیرو به عنوان مجری طرح بر اساس قانون تقاضای فسخ را تنظیم و پس از تنفیذ و طی سیر قانونی و با حکم دادگاه، پیمانکار فعلی خلع شده و این پروژه به پیمانکار جدیدی واگذار شود.

احمد آقایی با تاکید بر اینکه معوقات کارگری باید پرداخت شود، تصریح کرد: پرداخت مطالبات برخی سازمان ها مانند تامین اجتماعی و اداره مالیاتی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: امید است که با پیگیری های دستگاه قضایی در راستای رفع دغدغه مردم رضوانشهر و حل مشکلات جامعه کارگری، به زودی کارگاه سد شفارود شروع به کار کرده و به زودی شاهد اتمام این پروژه باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه