امام جمعه رودسر خطاب به مدیران:

خدمت گزاری به مردم را سیاسی نکنید

امام جمعه رودسر خطاب به مدیران، گفت: کار خدمتگزاری به مردم را سیاسی نکنید، چون مردم امروز دیگر، حوصله دعوا و بحث های سیاسی را ندارند و خواهان اقدام و عمل هستند.

خدمت گزاری به مردم را سیاسی نکنید

به گزارش خبرنگار هشت دی، حجت‌الاسلام “تقی روحانی” امروز در همایش روز شهرداری و دهیاری، در سالن شهید آوینی اداره ارشاد اسلامی رودسر، اظهار کرد:  زمانی میتوان به این مسئولیت ها، اعم از امام جمعه، فرماندار، نماینده، شهردار، بخشدار و دهیار تبریک گفت که ببینیم برای مردم چه کرده ایم.

وی افزود: وقتی از مردم حرف می زنیم، یعنی مردمی که انقلاب اسلامی را بوجود آوردند، مردم یعنی انقلاب اسلامی، چون نه انقلاب از مردم جداست، نه مردم از انقلاب.

امام جمعه رودسر خطاب به شهرداران و دهیاران گفت: تعبیر دولت محلی، بهترین عنوانی است، که به شما اختصاص داده شده است، چرا که شما، نزدیکترین حلقه ارتباط حاکمیت با مردم هستید. اگر شما بتوانید در مسئولیتی که هستید عملکرد خوبی داشته باشید، چهره حاکمیت را خوب نشان داده اید، و اگر بد عمل کنید، چهره حاکمیت را، بد نشان می دهید.

روحانی بیان کرد: این عناوین و مسئولیت ها اعتباری است، لذا اصل خدمتگزاری، حقیقی می باشد.

وی تصریح کرد: هیچ آیین و مکتبی مانند اسلام به تشکیل شوراها و حلقه های ارتباطی مردم با حاکمیت، اهتمام نورزیده است. اسلام عمل می کند، شعار نمی دهد.

امام جمعه رودسر با اشاره به آیه ای از قرآن کریم، که می‌فرماید: “ای پیغمبر هر آنچه که لازم بود، ما به تو آموختیم”، گفت: علیرغم اینکه خداوند به پیامبر(ص) فرمودند: هیچ عقلی بالاتر از عقل تو نیست و هیچ علمی بالاتر از علم تو نیست، اما “پیامبر اسلام (ص)” مواقعی که در مقابل احزاب و حمله کنندگان به شهر مدینه بایستد، شورا تشکیل می داد که در یکی ازین شوراها “سلمان فارسی”، به حفر خندق دور شهر، نظر داد و عملی شد.

وی با بیان اینکه اسلام اهل شعار نیست، بلکه اهل عمل است، گفت: نظر جمعی، در روند کار جامعه اثر گذار می باشد، لذا هیچ شخصیتی در جهان اسلام، مجاز به خود رأیی نیست.

حجت‌الاسلام روحانی در ادامه خطاب به مسئولین، گفت: اگر در این مسئولیت ماندید، در دوره جدید، فکر و اندیشه جدید داشته باشید و کار خدمتگزاری به مردم را سیاسی نکنید. چون مردم امروز دیگر، حوصله دعوا و بحث های سیاسی را ندارند، چرا که فقط اقدام و عمل را دنبال می کنند.

وی ادامه داد: بعضی از روستاها از امکانات خوبی بهره مند هستند اما بعضی از روستاها از حداقل نیازمندی ها برخوردار نیستند، با اینکه برخی از روستاها در دفاع از انقلاب اسلامی، نقش بسزایی داشتند و شهیدانی تقدیم کرده اند، اما در خدمات رسانی به آن روستا غفلت شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه