رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان در گفتگو با ۸دی:

اختلاف بین صمت و جهاد کشاورزی عامل آشفتگی بازار شب عید در گیلان/ سودجویی دولت از میوه تنظیم بازار/ عده‌ای عمداً قصد ایجاد نارضایتی برای مردم دارند

“محمدرسول سماکچی” رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان با اشاره به اینکه گران بودن میوه تنظیم بازار به معنای سودجویی و دزدیدن از جیب مردم است، گفت: اقدامات دولت باید عام‌المنفعه باشد و نباید از تنظیم بازار سودی برای خود در نظر بگیرد اما متاسفانه امسال اقلام تنظیم بازار، گرانتر عرضه شد که حتی مردم هم از آن استقبال نکردند.

اختلاف بین صمت و جهاد کشاورزی عامل آشفتگی بازار شب عید در گیلان/ سودجویی دولت از میوه تنظیم بازار/ عده‌ای عمداً قصد ایجاد نارضایتی برای مردم دارند

محمد رسول سماکچی در گفتگو با خبرنگار هشت دی، با بیان اینکه استان گیلان در حوزه تولید از سایر استان‌ها عقب افتادگی بیشتری دارد گفت: علت این امر هم این است که مسئولین استانی عملکرد نامناسب تری نسبت به مسئولین کشوری داشته و از شخص اول اجرایی استان تا مدیران اقتصادی عملکرد ضعیفی در حوزه حمایت از تولید دارند.

وی با اشاره به اینکه ناهماهنگی و اختلافات بین صمت و جهاد کشاورزی مردم را در روزهای منتهی به شب عید دچار گرفتاری کرد افزود: گیلان تولید کننده عمده مرغ است و هیچ کمبودی در این زمینه ندارد اما عدم عملکرد مناسب مسئولان صمت و جهاد کشاورزی، مردم دچار آسیب و مشکل شدند.

نقش گمرک در آشفتگی بازار شب عید

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان ادامه داد: علاوه بر صمت و جهاد کشاورزی، گمرک نیز در بحران بازار شب عید نقش دارد زیرا نهاده‌های دامپروری که با ارز دولتی خریداری شده بود را زود ترخیص نکرد و اکثر این نهاده‌ها فاسد شدند و ضرر و زیان زیادی بابت آن داده شد.

عده‌ای عمداً قصد دارند مردم را اذیت کنند

سماکچی با بیان اینکه دلالان بزرگ نهاده‌ها را با ارز آزاد به کارخانه داران فروختند و بانک مرکزی و صمت نیز به این موضوع رسیدگی نکردند گفت: این التهابات اکثرا منشاء دولتی دارد و حتی شک برانگیز است چرا که گویی عده‌ای عمداً قصد دارند مردم را اذیت کنند.

وی با بیان اینکه طی ماه‌های آتی مشخص می‌شود که آیا مسئولین در پی تحقق شعار سال هستند یا تنها به نصب بنر و شعار دادن کفایت می‌کنند عنوان داشت: مردم در این مدت خیلی آسیب دیدند اما از روی نجابت حرفی نزدند و با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند.

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان خاطرنشان کرد: مسئولین استان از چند ماه گذشته سیب و پرتقال را انبار کردند تا در شب عید با قیمت ارزان‌تر به دست مردم برسانند اما دیدیم که میوه تنظیم بازار حتی با قیمت بالاتر از اجناس معمولی عرضه شد.

سودجویی دولت از میوه تنظیم بازار

سماکچی با اشاره به اینکه گران بودن میوه تنظیم بازار به معنای سودجویی و دزدیدن از جیب مردم است تصریح کرد: اقدامات دولت باید عام‌المنفعه باشد و نباید از تنظیم بازار سودی برای خود در نظر بگیرد اما متاسفانه امسال اقلام تنظیم بازار، گرانتر عرضه شد که حتی مردم هم از آن استقبال نکردند.

وی با تاکید بر اینکه پشتیبانی از تولید به معنای جلوگیری از وادات کالا با مشابه داخلی و قاچاق و زد و بندها است، خاطرنشان کرد: عده‌ای با ارز دولتی سنگ پا و دسته بیل وارد کردند اما مشخص نیست که بین این اقلام چه چیزی جاسازی شده است.

سماکچی ادامه داد: پشتیبانی از تولید به این معناست که دولت به جای سنگ اندازی در کار کارخانجات کشاورزی، مسیر تولید را برای آنها هموار کند و بانک‌ها بنگاه داری نکنند.

حمایت‌های عملی و مؤثر دستگاه قضا از کارخانجات استان

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان ضمن قدردانی از حمایت‌های عملی و موثر دستگاه قضا از روند تولید و کارخانجات استان گفت: به تمام دادستان‌های استان‌ها دستور داده شده که هیچ کارخانه‌ای توقیف یا تعطیل نشود.

سماکچی بیان داشت: سال گذشته هیچ کارخانه‌ای از سوی صمت یا تامین اجتماعی تعطیل یا به فروش گذاشته نشد و حتی با وجود دستگیری صاحبان برخی کارخانجات و محاکمه آنها، خللی در روند تولید این کارخانه‌ها ایجاد نشد‌.

احیای مجدد کارخانه ایحا گستر

وی تصریح کرد: خبر خوب اینکه کارخانه «ایحا گستر» که ۸ سال توسط بانک ملی توقیف شده بود، با حمایت و پیگیری دستگاه قضا به صاحب اصلی آن تحویل داده شده و این اقدام بسیار ارزشمند است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه