امام جمعه انزلی:

باید در تمام معابر شهر صدای اذان بلند باشد

امام جمعه انزلی با بیان اینکه باید در تمام معابر شهر صدای اذان بلند باشد، گفت: توجه دادن مردم به نماز وظیفه ما بعنوان کارگزار نظام اسلامی است.

باید در تمام معابر شهر صدای اذان بلند باشد
به گزارش ۸دی،حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین» امروز در جلسه ستاد اقامه نماز  در مصلی نماز جمعه بندرانزلی، اظهارداشت: اگر وقت شرعی به مردم اعلام نشود و از این شعار دینی که اذان است، صرف نظر کنیم چه توقعی از مردم داریم که نماز را اول وقت اقامه کنند.

وی با اشاره به پخش اذان در میادین برخی شهرستانها، تصریح کرد: پخش خودکار اعلام اوقات شرعی و صدای اذان از ضروریات جامعه اسلامی است. در سراسر شهر صدای اذان باید شنیده شود تا ضمن جلب توجه مردم به سوی نماز فضایی معنوی در شهر ایجاد شود.

امام جمعه انزلی افزود: به علت توریستی بودن شهر انزلی باید نمازخانه ها و مساجدی تعبیه کرد که شرایط مطلوبی داشته باشند و درصورت نیاز در برخی مساجد را برای اقامه نماز و گسترش فرهنگ نمازخواندن باز گذاشت.

حجت الاسلام شمس الدین به آیات متعددی که در خصوص اهمیت اقامه نماز نازل شده اشاره و تاکید کرد: امام خمینی (ره) نماز را کارخانه انسان سازی اعلام کرده اند لذا راه رسیدن به کمال برای انسان نماز خواندن است.

وی با توصیه به اقامه نماز اول وقت، با بیان اینکه اگر کسی نماز را اول وقت ادا کند به مقامات بالا خواهد رسید آطهارداشت: اولیاء با نماز اول وقت توانستند به درجات والایی در عبادت ها، تهذیب ها، ریاضت ها و سلوک  دست یابند.

امام جمعه انزلی اقدامات فیزیکی همچون تجهیز و توجه به نمازخانه ها را نشان دهنده توجه و اهتمام به امر نماز دانست و خاطر نشان کرد: بخش های اداری باید اماکن مناسبی را به نمازخانه ها اختصاص دهند چرا که نماز خانه در ادارات به معنی محل ملاقات مردم با خدا محسوب می شود باید به این امر به عنوان تکلیف اداری، وظیفه دینی و وجدانی توجه شود.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه