امام جمعه انزلی در گفتگو با هشت‌دی:

مردم‌سالاری اصل مهم در نظام جمهوری اسلامی است

امام جمعه بندر‌انزلی مردم‌سالاری را یکی از توفیقات نظام جمهوری‌اسلامی دانست و گفت: همواره تمامی امور نظام با تکیه بر آرای مردم و بر پایه اصول فکری و اجتماعی اسلامی بوده است.

مردم‌سالاری اصل مهم در نظام جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام شمس‌الدین در گفتگو با هشت‌دی با اشاره به دوازدهم فروردین به عنوان مهم‌ترین روز در تقویم انقلاب‌اسلامی، اظهار کرد: مردم ایران پس از سال‌ها مبارزه با دستگاه طاغوت و استبداد و تحمل سختی‌ها با حضور گسترده در چنین تاریخی به نظام جمهوری‌اسلامی رای آری دادند.

وی به استقامت مردم برای رسیدن به پیروزی اشاره کرد و گفت: مردم توانستند با دست خالی در برابر یک رژیم تا دندان مسلح و دست نشانده استکبار جهانی ایستادگی کنند و انقلاب به یک نتیجه درست بر پایه حاکمیت احکام الهی ختم شود.

امام جمعه بندر‌انزلی تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر آن‌طور که باید و شاید به این مناسبت مهم و برجسته پرداخته نشده و از طرفی مشکلات معیشتی و اقتصادی و از سویی دیگر شبهه‌افکنی دشمنان مزید بر کاهش توجه و اهمیت این روز مهم و تاریخی شده که باید برجسته شود.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین، مردم‌سالاری را یکی از توفیقات نظام جمهوری‌اسلامی دانست و بیان کرد: همواره تمامی امور نظام با تکیه بر آرای مردم و بر پایه اصول فکری و اجتماعی اسلامی بوده است لذا مردم ما به تمام دنیا ثابت کردند که پای انقلابشان ایستاده‌اند و این پایبندی از همت والا و فکر بلند مردم در جهت حاکمیت اسلامی است.

وی به دلایل اعتماد متقابل بین مردم و حاکمیت اشاره کرد و گفت: احکام مترقی و غنی اسلامی سبب گرایش و اعتقاد مردم به نظام است و از طرفی صداقت حاکمان و رهبران نظام با مردم مایه جلب اعتماد و پشتیبانی مستمر مردم از نظام شده است.

اشکالات مدیریتی برخی از مدیران مربوط به اصل نظام نیست بلکه به ضعف عملکرد افراد برمی‌گردد

امام جمعه بندر‌انزلی ادامه داد: مردم علی‌رغم شبهه‌افکنی دشمنان نسبت به دموکراسی حاکم بر کشور آگاهی کافی دارند لذا اشکالات مدیریتی برخی از مدیران مربوط به اصل نظام نیست بلکه به ضعف عملکرد افراد برمی‌گردد.

وی تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات و پشتیبانی از انقلاب در عرصه‌های مختلف نشان‌دهنده این است که مبنا و اصل حاکمیت مورد‌ تایید مردم است.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین با اشاره به رشد آگاهی و تجربه مردم در طول دوران انقلاب، تصریح کرد: در طول این سال‌ها، علی‌رغم کارشکنی‌های دشمنان در ابعاد مختلف و القای‌ رسانه‌های معاند، مردم ما دائماً در حال رشد و آگاهی هستند لذا تمامی حوادث و اتفاقات سبب‌ساز این کسب آگاهی بوده است.

وی اظهار کرد: هوشیاری و آگاهی مردم سبب شکست حجم زیادی از برنامه‌های دشمن در حوادث سال گذشته شد لذا این دست اتفاقات بر اکثر مردم تاثیر سوء نخواهد داشت، اما در میان نسل جوان نیز باید این کسب‌آگاهی فارغ از جبر و القای مسائل به افراد صورت بگیرد لذا نظام جمهوری‌اسلامی، نظام حقانیت و صداقت است و همگی را به بررسی و تحقیق دعوت می‌کند تا به مقایسه نظام داخلی با نظام‌های دیگر بپردازند.

امام جمعه بندر‌انزلی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری‌اسلامی در طول این سال‌ها با آگاهی‌بخشی و جهاد تبیین، این حقانیت را به عموم مردم و جوانان ثابت کرده و همین مسئله سبب‌ساز پایداری و استقامت آن شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه