سردار "هامون محمدی":

برخی در ۸دی ۸۸ جرأت نداشتند روی بالکن شهرداری رشت بایستند/ حاج قاسم ۷ ملیت را در یک صحنه نبرد مدیریت می کرد

سردار “هامون محمدی” همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به مدیریت صحیح ۷ ملیت در یک صحنه نبرد توسط حاج قاسم، افزود: یکی از خصوصیات حاج قاسم خواندن پشت پرده‌ حوادث ها است که این موضوع در بیانات رهبر انقلاب نیز آمده است.

برخی در ۸دی ۸۸ جرأت نداشتند روی بالکن شهرداری رشت بایستند/ حاج قاسم ۷ ملیت را در یک صحنه نبرد مدیریت می کرد

به گزارش خبرنگار هشت دی، سردار هامون محمدی، همرزم شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شامگاه امشب در مراسم گرامیداشت حماسه هشت دی مردم گیلان در مسجد امام خامنه ای گلزار شهدای رشت ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)، و سالگرد شهادت حاج قاسم و گرامیداشت روز هشت دی اظهار کرد: دوران فتنه میدان آزمون سختی بود، روز هشت دی با همت خود مردم و بدون هیچ اراده دولتی برگزار شد و ما تنها به خاطر اینکه شهید این راه باشیم در این هدف مردم، جلسه‌ای قبل از تجمع گذاشتیم که تصمیم گرفتیم در روز هشت دی این تجمع در میدان شهدای ذهاب برگزار شود.

ماجرای مسئولینی که ترسیدند و پا پس کشیدند

سردار محمدی با بیان اینکه مسئولین استان با اینکه در پیش از جلسه بر این تجمع تایید کردند اما هنگامی که پای عمل رسید همه عقب نشینی کردند و ما را جا گذاشتند، بیان کرد: گفتند تجمع نباشد و به شدت مخالف شدند اما دلسوزان انقلاب وارد عمل شدند، در همه مراسمات که افراد به هم تنه میزنند تا جلوی بالکن شهرداری بایستند در آن روز هیچکس جرأت نداشت که روی بالکن شهرداری بایستد و همان هایی که می ترسیدند صحنه دیدار با آقا دارند.

وی با اشاره به اینکه اگر اتفاقات صدر اسلام را مطالعه و با اتفاقات انقلاب متبلور کنیم می‌بینیم که خیلی شبیه هم هستند ادامه داد: اگر فتنه در گیلان ۷، ۸ ساعت دیگر ادامه می یافت ۱۲نفر به لیست دستگیری های ما اضافه می‌شد که از این تعداد حداقل ۵ نفر هم اکنون مسئول رده بالا هستند.

سردار محمدی با اشاره به اینکه دو اتفاق مهم در گیلان رخ داده که باید در تاریخ ثبت شود و کسانی که تلاش می‌کنند این در وقایع در تاریخ ثبت نشود خائن و خیانت کار هستند افزود: یکی از آن ها مدافعان حرم گیلانی است که نقش برجسته‌ای در بوکمال و حلب از خود نشان دادند که متاسفانه در گیلان به آن پرداخته نمی‌شود است.

وی در ادامه تصریح کرد: حاج قاسم رشوه زبانی به هیچ کس نمی دهد اما در وصف مدافعان حرم گیلان می‌گوید “در قلعه خیبر را شما شکستید” و در جای دیگر در یک جلسه می‌گوید که افتخار می‌کنم رشتی هستم.

همرزم شهید سلیمانی با بیان اینکه در یک عملیات بچه های گیلان یک شبه کارهای شناسایی و عملیات را انجام دادند و شرایط به گونه‌ای بود که همه فکر می‌کردند قتل عام می‌شوند گفت: خداوند مسیر این افراد را با مه غلیظ تغییر داد به طوری که پشت دشمن درآمدند و کار بسیار بزرگی در آنجا انجام دادند که حاج قاسم سر تعظیم فرود آورد.‌

بزرگترین هدیه خداوند به من دوران خدمتم با حاج قاسم بود

وی با تاکید بر این که وقتی رهبر انقلاب از مکتب قاسم سلیمانی صحبت می کند باید بفهمیم که این مکتب چیست و باید بتوانیم آدمهایی در تراز انقلاب و جهادی تولید کنیم، بیان کرد: بزرگترین هدیه خداوند به من دوران خدمتم با حاج قاسم بود و همیشه خود را لعن میکردم که چرا زودتر با ایشان نبودم.

همرزم شهید سلیمانی با بیان اینکه ۳استان در کشور بودند که در روز هشت دی به صحنه آمدند که سر گل آنها گیلان بود افزود: مردم گیلان با دین و آگاهی آمدند، بچه های بسیاری هم به ما کمک کردند در هر نقطه مردم تجمع کرده بودند و ما در هر منطقه ۴ نفر را مقابل ۴۰۰ نفر می فرستادیم.

برخی در هشت دی ۸۸ جرأت نداشتند روی بالکن شهرداری بمانند

وی تصریح کرد: این اخلاص و کار ارزشمند انجام شده آیا عرضه ندارید آن را حفظ کنید؟ هر سال مراسم بگیرید؟ این کاری است که ولی امر مسلمین از آن تقدیر کرد و هنگامی که این تقدیر انجام شد کسانی که هیچ کاره بودند سریعاً گفتند که ما هشت دی را به وجود آوردیم در حالی که همین‌ها جرات نداشتند روی بالکن شهرداری بایستند.

سردار محمدی اولین خصیصه حاج قاسم را خالص و مخلص بودند دانست و گفت: در یک سخنرانی ندیدیم که ایشان بگوید من فلان جا را آزاد کردم اخلاص در وجود حاج قاسم نهادینه بود.

وی با اشاره به اینکه خصوصیات اخلاقی شهدا مثل یکدیگر است و همه آنها در مردانگی، جوانمردی و بزرگ منشی مشترک هستند گفت: حسین املاکی اگر مرد نبود ماسک خود را به صورت جوان بسیجی که می دانست شهید می‌شود، نمی‌گذاشت.

مرگ از حاج قاسم می ترسید

وی با تاکید بر این که مرگ از حاج قاسم می ترسید زیرا حاج قاسم آن طرف را دیده بود و بی تاب شهادت بود گفت: همه ما دست نوشته ایشان در آخرین لحظات قبل از شهادت را دیدیم ایشان از خداوند درخواست کرده بود که خدایا مرا پاکیزه ببر.

کدام مدیر ما حاضر است سوزن در دستش برود تا بین المال از دست نرود؟

سردار محمدی با تاکید بر اینکه مکتب حاج قاسم فقط برای کار جهادی در میدان نیست و برای مدیران نیز است ابراز کرد: مکتب او از خود گذشتگی است، جوانی در یک درگیری اوایل انقلاب ۱۴ گلوله خورد تا از یک بیت المال دفاع کند، کدام مدیر ما حاضر است سوزن در دستش برود تا بین المال از دست نرود؟ نمیخواهم مدیران ارزشمند را تحقیر کنم و هدفم نشان دادن مکتب حاج قاسم است زیرا این مکتب در تمام بخش های زندگی می‌تواند موثر باشد.

وی گفت: روزی قرار بود برویم و بچه ها مدافع حرم را ببینیم تا کمی روحیه بگیرند، یک پایگاه عقب تر ایستادیم حاج قاسم همه را نگه داشتند‌ و خود با موتور رفتند در آن دو سه ساعت همه مضطرب بودند اما حاج قاسم گاهی جاهایی می‌رفت که حتی اطلاعات و عملیات جرأت نمی‌کردند بروند یا جاهایی که برگشت از آن غیر ممکن بود.

حاج قاسم ۷ ملیت را در یک صحنه نبرد مدیریت می کرد

همرزم شهید سلیمانی با اشاره به مدیریت صحیح ۷ملیت در یک صحنه نبرد توسط حاج قاسم افزود: یکی از خصوصیات حاج قاسم خواندن پشت پرده‌ حوادث ها است که این موضوع در بیانات رهبر انقلاب نیز آمده است.

وی با اشاره به اینکه نصیحت های حاج قاسم عجیب غریب بود و او تکرار شدنی نیست خاطرنشان کرد: علت تمرکز دشمنان بر ایشان این بود که هر چیزی طراحی می کردند حاج قاسم با تدبیر خود آن را مدیریت می‌کردند.

ضرورت حفظ ۲یادگاری با ارزش که مایه افتخار گیلان است

با بیان اینکه بعد از دفاع مقدس ۲یادگاری با ارزش و افتخاری در گیلان است که باید آنها را حفظ کرد گفت: حوادث فتنه و هشت دی که همیشه موظف هستیم قدردان هشت دی باشیم و جاودانه باشد و دیگری کار ارزشمند دفاع از حرم توسط مدافعان حرم گیلانی نظیر یدالله قاسم‌زاده یا حسین قمی که واقعا در حد شهید املاکی بودند همان‌قدر قابل، توانمند و عجیب و غریب.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه