فرمانده دوران دفاع مقدس در ویژه‌برنامه بزرگداشت حماسه نه دی:

ضرورت روی کار آمدن افرادی که برای ولایت سینه سپر می‌کنند/ بحث نفوذ را جدی نگرفته ایم

سردار حمزه فلاح فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: افراد حزب اللهی که دغدغه دین و انقلاب دارند و برای ولایت سینه سپر می‌کنند باید روی کار بیایند خاطرنشان کرد: جوانان با این مشخصه زیاد داریم اما برنامه برای آن نداریم و اگر بی خیال باشیم اوضاع بدتر هم می‌شود‌.

ضرورت روی کار آمدن افرادی که برای ولایت سینه سپر می‌کنند/ بحث نفوذ را جدی نگرفته ایم

به گزارش خبرنگار هشت دی، سردار حمزه فلاح عصر امروز در ویژه‌برنامه بزرگداشت حماسه نه دی در سالن جلسات بسیج دانشجویی رشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و تسلیت ایام فاطمیه(س) اظهار داشت: از ابتدای انقلاب همواره فتنه‌های مختلفی داشتیم و اوج آن در سال ۸۸ بود که ۸ ماه طول کشید و بیشتر از دوران دفاع مقدس به ملت ما آسیب زد و متحمل هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری شدیم.

وی با اشاره به فتنه منافقین و لیبرال‌ها در اوایل انقلاب گفت: زمانی که بنی صدر خائن از ریاست جمهوری عزل شد فتنه در کشور رخ داد همچنین فتنه فرهنگی و فتنه روحانیت زدایی در دوران نخست وزیری یکی از فتنه گران ۸۸ و فتنه سیاسی در جریان اصلاحات که دین را زیر سوال بردند از دیگر فتنه‌ها بود.

فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ تنها بعد داخلی نداشت بلکه بعد خارجی هم داشت گفت: در بعد داخلی افرادی که فتنه را سازماندهی کرده بودند، یک عقبه طولانی داشتند و در جلسات مختلف روزهای دوشنبه و پنج شنبه در بنیاد باران و جلسات آقازاده ها و حمایت‌های خارجی برخوردار بودند.

فتنه گران در مراکز استان‌ها رابطینی داشتند

سردار فلاح با بیان اینکه فتنه گران در مراکز استان‌ها افراد و رابطینی داشتند بیان کرد: قبل از شروع انتخابات افرادی از استان گیلان برای محیط دانشگاهی، کارگری و مراکز و طیف‌های مختلف خط مشی گرفتند و جلسات تنها در تهران برگزار نمی‌شد اما در دو سال آخر منتهی به ۸۸، تعداد این جلسات بیشتر شد.

وی با اشاره به اینکه فتنه گران اهداف کوتاه مدت و بلند مدتی برای خود داشتند افزود: هدف کوتاه مدت آنها رسیدن به قدرت بود و سپس می‌خواستند رهبری را پاسخگو کنند و در دراز مدت تخریب نهادهای رهبری مانند سپاه و بسیج و صداوسیما و قانون اساسی را در دستور کار داشتند.

در سال ۸۸ تاریخ مجددا تکرار شد

وی فتنه ۸۸ را جنگ احزاب نامید و با بیان اینکه در آن سال تاریخ مجدداً تکرار شد خاطرنشان کرد: جریان‌های مسلح مخالف نظام مانند پژاک و تندر نیز در فتنه سال ۸۸ حضور داشتند و با فعالان فتنه هماهنگ بودند.

سردار فلاح با اشاره به اینکه جریان فتنه تنها مربوط به این استان نیست گفت: در محیط دانشگاه نیز برخی از کسانی که در رأس فتنه بودند الان روی کار هستند و مسئولانی که جلوی این اقدام را نگرفتند باید جواب خون شهدا را بدهند.

عده‌ای که با جریان انقلابی مخالف بودند هم اکنون مسئول هستند

وی کسانی که در اوج غربت انقلاب سکوت مرگبار کرده بودند امروز هم وجود دارند اظهار داشت: عده‌ای که اوایل انقلاب با جریان انقلابی مخالف بودند هم اکنون مسئول هستند.

فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه بسیاری از افراد که در فتنه فعال بودند روی کار هستند ادامه داد: برخی از مسئولین نظارتی در این‌باره کوتاهی کرده‌اند اما از طرفی این فتنه یک عبرت و درس برای ما است و باید از این حوادث تحربه و عبرت بگیریم تا در آینده این حوادث تکرار نشود.

وی با بیان اینکه مردم گیلان جزء اولین کسانی بودند که در صحنه حضور یافتند و این نشان دهنده آگاهی آنها است بیان کرد: انقلاب اسلامی امروز به جایی رسیده که بسیجیان و انقلابیون و خانواده شهدا را در دستگاه‌ها و ادارات به کار نمی‌گیرند و این درد امروز ما است.

پذیرش کسانی که از ۸۸ توبه کردند، ضروری است

سردار فلاح با اشاره به اینکه پذیرش کسانی که از ۸۸ توبه کردند و لزوم هوشیاری نسبت به کسانی که از گذشته خود پشیمان نیستند ضروریست، تصریح کرد: دنیاطلبی یکی دیگر از مشکلات است و باعث شده عده‌ای غافل و بی تفاوت شدند و این بی تفاوتی برای انقلاب آسیب زا است و رهبری برای آن خون دل می‌خورند.

جانشین فرمانده قرارگاه بیت المقدس کردستان با اشاره به اینکه امروز دنیا به دنبال آن است که فردی سکولار و هماهنگ با غرب در ایران روی کار بیاید خاطرنشان کرد: ما باید کاری کنیم در انتخابات ریاست جمهوری بعدی این اتفاق تکرار نشود.

وی با بیان اینکه در راس جریان فتنه در بعد کشوری کسانی هستند که گرایش اصلاح طلبی و تکنوکراتی و زاویه دار با انقلاب دارند عنوان داشت: فتنه گران در استانداری گیلان نیز حضور داشتند و در فرمانداری‌های استان جلسات داشتند و امروز نیز در استان فعال هستند.

فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه بسیاری از اساتید دانشگاه تحت عنوان شرکت در برنامه علمی به خارج از کشور جهت هماهنگی و آموزش برای آشوب و فتنه می‌رفتند گفت: حدود ۸۰۰ اتاق فکر در خارج از کشور با افراد در سطح کشور ارتباط داشتند و تحریک کننده دانشجویان بودند.

وی با بیان اینکه استان گیلان بعد از تهران بیشترین مشکلات مربوط به فتنه را داشت افزود: حدود ۴۳ نفر از نیروهای نظامی اعم از نظامی، بسیجی و پاسدار در سال ۸۸ توسط فتنه گران کشته شدند و این اقدامات نیز از سوی کسانی انجام شد که انقلابی بودند اما انقلابی نماندند.

وی با بیان اینکه فتنه گران هنوز حاضر به عذرخواهی از اقدامات خود نیستند گفت: امروز یکی از بزرگترین مشکلات ما بی حساب و کتاب بودن فضای مجازی است و یکی از بهترین بسترها برای عملیات روانی استفاده از این فضا است و اگر فکر اساسی برای آن نشود خیلی چیزها را از دست می‌دهیم.

سردار فلاح با تاکید بر اینکه فضای مجازی از لحاظ تربیتی و سیاسی و فرهنگی برای ما ایجاد مشکل کرده است خاطرنشان کرد: گروه‌های تروریستی امروز از فضای مجازی برای جذب، سازماندهی و آشوب استفاده می‌کنند و این موضوع یکی از بزرگترین مشکلات نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی لجام گسیخته است و نظارتی بر آن نیست تصریح کرد: باید اینترنت خود را ملی کرده و از ابزار دشمن استفاده نکنیم البته می‌توان از این فضا نیز به درستی استفاده کرد.

مگر بسیج دانشجویی نداریم پس چرا روی بسیجیان نخبه سرمایه گذاری نمی‌کنیم؟!

فرمانده دوران دفاع مقدس ارتقاء سواد رسانه‌ای و ملی کردن اینترنت را مورد تاکید قرار داد و گفت: دشمن برای موضوعات مختلف برنامه دارد ما هم برنامه داریم اما روزمره هستیم و زمان انتخابات به فکر می‌افتیم؛ مگر بسیج دانشجویی نداریم پس چرا روی بسیجیان نخبه سرمایه گذاری نمی‌کنیم.

بحث نفوذ را جدی نگرفته ایم

سردار فلاح با تاکید بر اینکه بحث نفوذ را جدی نگرفته‌ایم اظهار کرد: نفوذ در سیستم‌های امنیتی ما وجود دارد و امروز نیز این معضل در انقلاب است و در برخی مکان‌ها در حال از دست دادن سنگر انقلاب هستیم و ترور دانشمندان ما یک عقبه دارد و نشان دهنده وجود خلاهایی است.

وی با اشاره به اینکه اگر مجموعه دولت در کنار حضرت آقا همراه باشند مشکلات رفع می‌شود بیان داشت: حزب سالاری و جناح بازی نشان دهنده آن است که ما کنار کشیده ایم و اگر باز هم برنامه ریزی نداشته باشیم نباید منتظر نجات خود از سوی کسی دیگر باشیم.

سردار فلاح با تاکید بر اینکه افراد حزب اللهی که دغدغه دین و انقلاب دارند و برای ولایت سینه سپر می‌کنند باید روی کار بیایند خاطرنشان کرد: جوانان با این مشخصه زیاد داریم اما برنامه برای آن نداریم و اگر بی خیال باشیم اوضاع بدتر هم می‌شود‌.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه