کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با «هشت‌دی» مطرح کرد:

حاکمیت ولایت‌فقیه علت اصلی شکست دشمن در فتنه ۸۸ 

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به فضاسازی کاذب برای ایجاد آشوب در کشور، گفت: حاکمیت ولایت‌فقیه و نوع ارتباط آن با مردم به‌گونه‌ای بوده است که در صورت هرگونه کج‌روی، اهمال‌کاری و سستی از سوی برخی اشخاص، ولی‌فقیه ورود پیدا می‌کند که نمونه بارز آن را در فتنه ۸۸ با پیروزی جبهه انقلاب شاهد بودیم.

حاکمیت ولایت‌فقیه علت اصلی شکست دشمن در فتنه ۸۸ 

 روح‌الله پوراسماعیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با اشاره به ابعاد حماسه ۹ دی، اظهار کرد: حماسه ۹ دی یکی از مهم‌ترین برهه‌های کم‌نظیر انقلاب اسلامی ایران است که اوج فتنه دشمن و براندازی نظام سیاسی از طریق مؤلفه نرم توسط ایالت آمریکا و هم‌پیمانانش انجام شد.

وی به استراتژی‌های دشمن در فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: پس از شکست‌های پیاپی دشمن در رویارویی سخت با نظام جمهوری اسلامی، دشمنان درصدد تغییر استراتژی در راستای مقابله با تفکر و براندازی انقلاب برآمدند.

این کارشناس مسائل سیاسی، تصریح کرد: استفاده از قدرت نرم بر مبنای تغییر ترجیحات دیگران به نفع خواسته‌های شخصی است؛ لذا با استفاده از ابزارهای مختلف و توانایی‌های ویژه به‌گونه‌ای عمل می‌کند که ترجیحات جامعه هدف به نفع نظام سلطه گرایش پیدا کند.

 پوراسماعیلی ادامه داد: این روش که قبل از فتنه ۸۸ در شرق اروپا و آسیای میانه در راستای روی کار آمدن دولت‌های طرفدار غرب به کار گرفته شده بود، از اواسط دولت اصلاحات و در تیر ماه ۷۸ در ایران اجرایی شد که خوشبختانه با تیزهوشی مردم و درایت رهبری با شکست مواجه شد و حماسه ۲۳ تیر ۷۸ خلق شد.

انتخابات یکی از بسترهای لازم برای اجرای انقلاب‌های رنگی است

 وی به فاز بعدی پروژه دشمن در انتخابات ۸۸ اشاره و عنوان کرد: انتخابات یکی از بسترهای لازم برای اجرای انقلاب‌های رنگی است؛ لذا همین پروژه نیز برای انتخابات ۸۸ پیاده‌سازی شد، هیلاری کلینتون در کتاب خاطراتش نوشته که حدود ۵ هزار نفر برای فتنه ۸۸ آموزش‌دیده و این آموزش‌ها نیز در بستر دانشگاه‌ها در دولت اصلاحات با همکاری وزارت علوم و حضور سرشبکه‌های سیا در ایران برگزار شد که پس از دستگیری سرپل‌های ارتباطی در دولت‌های بعدی، آموزش افراد مذکور در دبی در قالب جهانگرد و توریست صورت گرفت.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: در این جریانات از مؤلفه‌هایی همچون برچسب‌زنی، سیاه‌نمایی، وارونه‌سازی، دروغگویی و از نمادهای ویژه مانند رنگ سبز استفاده شد که در سایر کشورها نیز این مراحل اجرایی شد.

 پوراسماعیلی به تشریح ابعاد فتنه ۸۸ پرداخت و گفت: فتنه ۸۸ یک دعوای جناحی یا کشمکش بین چند کاندیدای انتخاباتی نبوده است؛ بلکه از مدت‌ها قبل، در مراکزی مثل بنیاد سوروس یا بنیاد ملی دموکراسی ایالات متحده بر سر این مسئله بحث و برنامه‌ریزی شده بود.

 وی با اشاره به اجرای طرح فتنه در سه فاز بیان کرد: این طرح در مرحله اول سال ۷۸، سپس در سال ۸۸ و در نهایت سال ۹۸ ادامه یافت.

پوراسماعیلی با اشاره به طرح و برنامه‌ریزی دشمن در مجموعه وقایع سال ۸۸، بیان کرد: دشمن برای اجرای این پروژه در داخل کشور با چهره‌های سرشناس سیاسی و خواص هماهنگ شده بود؛ لذا یکی از مراحل اجرای کودتای مخملی، استفاده از افراد و طیف‌های تأثیرگذار در داخل جامعه ایرانی بود که از مدت‌ها پیش توسط واسطه‌هایی به وسیله جوایز، پول‌پاشی و… با بودجه‌ای که توسط آمریکا و سازمان سیا تأمین شده بود، انجام شد.

 وی ادامه داد: وقتی اسناد این اقدامات منتشر شد آن را تعبیر به جوایزی کردند که در جهت پیشبرد دموکراسی و دفاع از مؤلفه‌های جامعه مدنی بوده است در حالی که یک پوشش و زمینه‌سازی برای یک فتنه بزرگ به وسیله انحراف اذهان عموم بوده است.

فضاسازی کاذب برای ایجاد آشوب در کشور

این کارشناس مسائل سیاسی به یکی از اشتباهات محاسباتی دشمن اشاره و عنوان کرد: آنان برای ادامه فتنه تصور می‌کردند که تمام اقشار مردم نسبت به این موضوع واکنش خواهند داشت؛ اما شرایط مطابق سلیقه آنان پیش نرفت به همین دلیل جهت پیشبرد اهدافشان به سراغ افراد مرفه جامعه رفتند که پس از برخورد با نافرمانی مدنی به تدریج از تعدادشان کاسته شد؛ چون این فضاسازی برای آشوب یک فضاسازی کاذب بود.

پوراسماعیلی افزود: طبق اقرار متهمان این پروژه تقلب به عنوان اسم رمز فتنه انتخاب شده بود و پس از روشنگری‌هایی که توسط رویش‌های انقلاب صورت گرفت که از زمان فتنه ۸۸ آغاز شد و با تریبون‌هایی که در اختیار داشتند به بصیرت‌افزایی و تبیین زوایای این فتنه پرداختند به علاوه با ریزش خواص از حجم اغتشاشات کاسته شد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اشتباهات بارز دشمن، گسیل افراد فریب‌خورده و سرشاخه‌های داخلی برای هتک حرمت به ساحت حضرت اباعبدالله (ع) و امام خمینی (ره) بود که این اشتباه، خشم عمومی مردم را برانگیخت و در ۹ دی سبب ایجاد حماسه بزرگ فتنه‌شکن شد.

 این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به یکی از ابعاد شکست دشمن، اذعان کرد: نوع هدایت رهبری و روشنگری مقام معظم رهبری و جلسات مدون با اقشار مختلف جامعه و برخورد متناسب بر اساس ذائقه‌های مختلف به تشریح زوایای فتنه می‌پرداختند.

حاکمیت ولایت‌فقیه علت اصلی شکست دشمن در فتنه ۸۸

 پوراسماعیلی به ساختار نظام سیاسی کشور به عنوان یکی از ابعاد شکست دشمن اشاره کرد و گفت: علت موفقیت نظام سلطه در سایر انقلاب‌های رنگی به جهت تسلط سلطه‌جویان بر ساختار این کشورها و آگاهی از نقاط قوت و ضعف آنان بوده است؛ اما در نظام سیاسی جمهوری اسلامی این مسئله کاملاً متفاوت است؛ زیرا حاکمیت ولایت‌فقیه و نوع ارتباط آن با مردم به‌گونه‌ای بوده است که در صورت هرگونه کج‌روی، اهمال، سستی و… از سوی برخی اشخاص، ولی‌فقیه در رأس رهبری ورود پیدا می‌کند که نمونه بارز آن را در فتنه ۸۸ با پیروزی جبهه انقلاب شاهد بودیم.

تبیین چهره به چهره ماندگارتر است

 وی در پایان خاطرنشان کرد: فارغ از اهمیت فضای مجازی نیازمند نشست‌های چهره به چهره هستیم؛ لذا در این‌گونه نشست‌ها، حسی که از تبیین‌کننده به مخاطب منتقل می‌شود به مراتب تأثیراتش از فضای مجازی بیشتر است عموماً تأثیرات فضای مجازی؛ آنی، زودگذر و کم‌دوام است؛ اما ماندگاری و تأثیرگذاری این‌گونه نشست‌ها بیشتر خواهد بود.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه