کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با «هشت‌دی»:

پاسخ ایران باید هم‌تراز با حمله وارده باشد

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران مصداق بارز حمله به خاک ایران است، گفت: پاسخ ایران باید هم‌سنخ و هم‌تراز با حمله وارده باشد و پس از این پاسخ، تحولات منطقه دستخوش تغییرات عمده خواهد شد.

پاسخ ایران باید هم‌تراز با حمله وارده باشد

روح‌الله پوراسماعیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر تنبیه رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: گزینه‌های متعددی برای پاسخ قطعی و شکننده به رژیم غاصب صهیونیستی وجود دارد.

وی افزود: پس از حمله این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق که مصداق بارز تجاوز به خاک کشور محسوب می‌شود، جمهوری اسلامی ایران می‌تواند بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد یا قاعده دفاع مشروع، پاسخ این حمله را بدهد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه این پاسخ باید هم‌سنخ و هم‌تراز با حمله وارده باشد، گفت: تمام دنیا نیز منتظر پاسخ ایران به این حمله هستند چون پس از این پاسخ، تحولات منطقه دستخوش تغییرات عمده خواهد شد.

پوراسماعیلی در ادامه تصریح کرد: این پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی می‌تواند به دو صورت تک‌مرحله‌ای یا چندمرحله‌ای و ترکیبی در فواصل مختلف باشد که در داخل اراضی اشغالی یا در داخل مراکز حیاتی و استراتژیک همچون کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در منطقه باشد.

وی ادامه داد: قبل از وقوع این حمله نیز ایران به تمام کشورهایی که این رژیم جعلی را به رسمیت می‌شناسند و در داخل کشورشان سفارتخانه این رژیم را دارند هشدار داده بود که در صورت درگیری احتمالی با رژیم صهیونیستی این مراکز را هدف قرار خواهیم داد منتها با هماهنگی با کشور موردنظر این اتفاق رخ خواهد داد.

اسرائیل برای نجات از باتلاق غزه نیازمند ایجاد یک جنگ فراگیر در منطقه است

کارشناس مسائل سیاسی به ابعاد مختلف این پاسخ در برابر حمله رژیم صهیونیستی اشاره و عنوان کرد: این پاسخ نباید به گونه‌ای باشد که‌موجب یک جنگ فراگیر منطقه‌ای شود که مطلوب آمریکایی‌ها به ویژه جمهوری‌خواهان، حزب لیفود و نتانیاهو شود.

پوراسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: اسرائیل برای نجات خود از باتلاق غزه نیازمند ایجاد یک جنگ فراگیر در منطقه است و پاسخ ایران به این حمله باید به گونه‌ای باشد که سبب ناکامی این رژیم غاصب و هم‌پیمانانش در رسیدن به اهداف‌شان باشد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه