فرمانده دوران دفاع مقدس:

دیپلماسی اقتدار بر مبنای خداباوری خصوصیت مکتب سردار سلیمانی است

فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه حاج قاسم جبهه اسلام را در کنار هم قرار داد، گفت: دیپلماسی اقتدار بر مبنای خداباوری خصوصیت مکتب سردار سلیمانی است.

دیپلماسی اقتدار بر مبنای خداباوری خصوصیت مکتب سردار سلیمانی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» سردار حمزه فلاح پیش از ظهر امروز یکشنبه ۱۷ دی‌ماه در چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و یادبود شهید سید رضی موسوی و گرامیداشت شهدای اخیر حادثه تروریستی کرمان در گلزار شهدای رشت با بیان اینکه امنیت امروز خود را مدیون شهدا هستیم، اظهار کرد: یکی از شخصیت‌های شاخص دو دهه اخیر که بر خلاف جبهه مثلاً عبری ـ عربی ـ آمریکایی، جبهه مقاومت را شکل داد؛ سردار سلیمانی است.

وی با بیان اینکه مکتب حاج قاسم مبتنی بر فرهنگ قرآن، اسلام، ایثار و شهادت و غدیر و عاشورا است، افزود: حاج قاسم هرگز نگفت من، اما امروز مکتب او سلیمانی‌ها را در ایران و جبهه مقاومت تربیت می‌کند؛ لذا ضروری است این مکتب بین مردم و نسل جدید تبیین شود.

فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: حاج قاسم فردی خداباور، معادباور، مردمی، پارسا، متدین، خداترس و ولایی بود و تمامی این شاخصه‌ها نشانه مکتب سردار سلیمانی است.

سردار فلاح یکی از ویژگی‌های مکتب سردار سلیمانی را معنویت‌گرایی دانست و عنوان کرد: او کسی است که تمام وجودش حق بود و همه چیز را برای خدا می‌خواست و به دنبال مطرح‌کردن خودش نبود؛ او خادم امام حسین (ع)، فردی متدین و متشرع و در عین حال یک نظامی با صلابت شمرده می‌شد.

سردار سلیمانی ژنرال دیپلماسی بر مبنای خداباوری بود

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی ژنرال دیپلماسی بر مبنای خداباوری بود، افزود: دیپلماسی سردار دیپلماسی خداباوری است و اقتدار او بر مبنای خداترسی بود.

فرمانده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ایشان در جنگ ۳۳ روزه از پشت صحنه هدایتگر نبرد نبود؛ بلکه در کنار سید حسن نصرالله جنگ را مدیریت کرد و شکست بزرگی به رژیم صهیونیستی متحمل کرد.

وی با بیان اینکه حاج قاسم جبهه اسلام را در کنار هم قرار داد، گفت: دیپلماسی اقتدار بر مبنای خداباوری خصوصیت مکتب سردار سلیمانی است.

فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه حاج قاسم در عین حال اینکه اقتدار نظامی داشت، عارف و عابد بود، افزود: او پنج ارتش بزرگ را در جبهه مقاومت پرورش داد و زمانی که جبهه مقاومت پراکنده شده بود حاج قاسم آن را احصا و حزب‌الله، انصارالله، حشدالشعبی و نیروهای مردمی در سوریه و حماس را شکل داد.

حاج قاسم در صحنه‌های سخت کنار مردم بود

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم در دوران حیات خود محور وحدت و همدلی بود و پس از شهادت نیز مردم به‌خاطر او به صحنه می‌آیند، گفت: یکی از ویژگی‌های مکتب حاج قاسم مردمی‌بودن است؛ زیرا در صحنه‌های سخت کنار مردم بود و به آنها عشق می‌ورزید.

سردار سلیمانی فراجناحی بود

سردار فلاح با بیان اینکه سردار سلیمانی فراجناحی بود، گفت: در طول خدمت مصادره هیچ جناحی نشد و قائل به جذب حداکثری و دفع حداقلی بود و معتقد بود مخالف باید به نیروی موافق تبدیل شود و هیچ‌وقت در جناح‌های سیاسی خلاصه نشد.

وی با بیان اینکه سردار ولایت شعار نبود؛ بلکه به تمام معنا ذوب در ولایت بود و رابطه مراد و مریدی با رهبری داشت، افزود: سردار سلیمانی به عهد خود پایدار ماند و عمل و رفتار وی همسو با رهبری بود.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه