مدیرکل راه و شهرسازی گیلان:

اجرای چندین طرح بزرگراهی در گیلان/پروژه ریلی رشت-آستارا به ۶۲۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از اجرای چندین طرح و پروژه بزرگراهی در نقاط مختلف گیلان خبر داد و گفت: پروژه ریلی رشت-آستارا به ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

اجرای چندین طرح بزرگراهی در گیلان/پروژه ریلی رشت-آستارا به ۶۲۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد
به گزارش ۸دی، «ماکان پدرام» امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه پروژه ریلی رشت-آستارا جهت اجرا به ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اظهار داشت: بدون شک با اتمام دو پروژه ریلی رشت-انزلی و رشت-آستارا مزیت‌های خوبی نصیب استان گیلان و کشورمان می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از عملکرد این دستگاه و معاونت ساخت و توسعه راه‌های استان در حوزه‌ راه‌ها است عنوان کرد: تقریبا دو محور شریانی اصلی بزرگ در گیلان داریم که از جنوب، یکی به سمت شرق استان یعنی رشت به سمت چابکسر و یکی هم به سمت غرب استان از رشت به سمت آستارا را شامل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان اجرای پروژه‌های راه‌سازی در این دو محور شریانی اصلی گیلان را توسط وزارت راه و شهرسازی و اداره کل آن در استان مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این پروژه‌ها در بخش‌های مختلفی به شکل آزاد راهی و بزرگراهی در حال انجام است و در بخش ریلی نیز پروژه بزرگ راه آهن قزوین رشت را داشتیم که مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی از امتداد مسیر ریلی قزوین-رشت با اجرای دو پروژه رشت-بندرانزلی به طول ۴۱ کیلومتر و رشت-آستارا سخن گفت و اذعان کرد: پروژه ریلی رشت-بندرانزلی توسط وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه ایران با قراردادهای مشخص و با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان در حال اجرایی شدن است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان ضمن ابراز امیدواری از اتمام پروژه ریلی رشت-بندرانزلی تا پایان کار دولت با تاکید بر اینکه پیمانکاران و کارفرمای این پروژه با جدیت پیگیر انجام این کار هستند افزود: علاوه بر این‌ها با اجرای پروژه ریلی رشت-آستارا به طول ۱۶۴ کیلومتر کشورمان به جمهوری آذربایجان و اروپا متصل می‌شود.

پدرام با بیان اینکه طبق قرارداد پروژه راه‌آهن رشت-آستارا، ۱۵ درصد از اعتبار آن توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء به عنوان فاینانس تقبل و اجرایی می‌شود افزود: دو کارگاه بزرگ برای عملیاتی کردن این پروژه برپا شده است که یکی در منطقه صومعه‌سرا و دیگری در سمت آستارا قرار دارد.

وی از آزادسازی مسیری به طول ۱۵ کیلومتر در آستارا برای اجرای پروژه راه‌آهن خبر داد و گفت: برای پروژه راه آهن رشت-آستارا اعتباری معادل ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که تمام مستندات این طرح و اقدامات اولیه برای ترک تشریفات در وزارت راه و شهرسازی انجام و از سوی وزارتخانه برای تامین اعتبار به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان رویکرد وزارت راه و شهرسازی در پروژه راه آهن رشت-آستارا را اجرای آن از طریق فاینانس‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی اعلام کرد و افزود: در حوزه آزادراهی نیز آزاد راه قزوین به رشت در سال ۸۸ به بهره‌برداری رسید و یک حلقه تقریبا خالی این طرح نیز در مسیر منجیل تا رودبار بوده که حدود هشت کیلومتر از آن باقیمانده و در حال اجرایی شدن است.

پدرام ابلاغ اعتبار پروژه هشت کیلومتر منجیل تا رودبار را تقریبا هزار میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: هر دو قطعه این پروژه هشت کیلومتری پیشرفت فیزیکی خوبی دارند از طرفی بیش از ۵۰ درصد این پروژه آزاد راهی که توسط راه و شهرسازی در حال انجام است را نیز ابنیه فنی و پل‌ تشکیل می‌دهد.

وی انجام تعدادی پروژه‌های بزرگراهی در گیلان را هم از دیگر طرح‌های در دست اقدام اداره کل راه و شهرسازی استان دانست و عنوان کرد: ۱۰ طرح با ۱۳ پروژه به طول ۶۴ کیلومتر و در قطعات مختلف توسط اداره کل راه و شهرسازی گیلان در حال انجام بوده و اعتبار امسال استان هم در این بخش ۵۸ میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه این دستگاه برای بهره‌برداری از پروژه‌های آزادراهی استان در اوایل سال آینده تلاش می‌کند تصریح کرد: پروژه بهسازی مسیر چمخاله به رودسر از جمله این طرح‌ها محسوب می‌شود و امیدواریم چهار کیلومتر آن را به شکل چهار خطه بزرگراهی تا پایان امسال آماده بهره‌برداری کنیم.

پدرام پروژه امامزاده هاشم- خمام-آقاسید شریف را از جمله دیگر پروژه‌های آزادراهی در حال انجام گیلان اعلام کرد و گفت: این مسیر به طول ۸۶ کیلومتر در حقیقت رینگ بزرگی برای شهر رشت به شمار می‌آید و توسط اداره کل راه و شهرسازی گیلان از سالیان قبل تعریف شده و بالای ۲ تا سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن نیاز است.

وی از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی پروژه آزاد راهی آستانه‌اشرفیه به کیاشهر خبر داد و با اشاره به اینکه هم‌اینک نصب نیوجرسی، تامین ایمنی و آسفالت آن در حال انجام است یادآور شد: حدود ۲۳ کیلومتر از این پروژه چهار خطه آمادگی دارد تا با در نظر گرفتن ابلاغ اعتبارات امسال و سال آینده به مرحله بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان اجرای پروژه محور سیاهکل-بازکیاگوراب را هم مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: عملیات این طرح تقریبا امسال آغاز شده است و آمادگی داریم که آن را به صورت چهارخطه آزادراهی اجرا کنیم از طرفی اداره کل با اعتبارات داخلی خود توانست قرارداد بخشی از کار را تنظیم و پیمانکار آن را مشخص کند.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه