نماینده ایران: پیشنهاد مذاکره مجدد درباره برجام خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ است

نماینده دائم ایران در سازمان ملل تاکید کرد هرگونه پیشنهاد برای مذاکره مجدد بر سر برجام یا افزودن بندهای جدید به آن خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ است و از نظر ایران به هیچ وجه قابل قبول نیست.

نماینده ایران: پیشنهاد مذاکره مجدد درباره برجام خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ است

به گزارش ۸دی،مجید تخت روانچی در نشست آنلاین بررسی اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ اظهارداشت: طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، برجام به عنوان یک راه‌حل مناسب و بلندمدت برای اختلافات پیرامون برنامه هسته‌ای ایران، ایجاد روابط جدید با ایران، تسهیل و تقویت روابط تجاری نرمال با ایران به امضا رسید.

وی افزود: برجام از دل مذاکرات بسیار سخت شامل گرفتن و دادن امتیازات حاصل شد. هرگونه پیشنهاد برای مذاکره مجدد بر سر برجام یا افزودن بندهای جدید به آن خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ است و از نظر ایران به هیچ وجه قابل قبول نیست.

تخت روانچی ادامه داد: آمریکا در سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شد و از زمان تاکنون به روابط تجاری ایران با شرکای دولتی و خصوصی آسیب زده است.

دیپلمات ایرانی گفت: آمریکا با این کار به طور مستمر از تعهدات خود عدول کرده و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نیز نقض کرده است.

وی تاکید کرد: آمریکا با قرار دادن کشورهای دیگر بر سر این دوراهی که یا از اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ خودداری کنند و یا با تحریم‌های یکجانبه  مواجه شوند، نه‌تنها خودش قطعنامه ۲۲۳۱ را نقش کرده است بلکه به‌طور چشمگیری مانع اجرای قطعنامه توسط دیگر کشورها شده است.

 تخت روانچی افزود: آمریکا همچنین از حکم دیوان کیفری بین‌المللی (دیوان لاهه) مبنی بر اینکه این کشور باید موانع تجارت بشردوستانه [سایر کشورها] با ایران را رفع کند،  سرپیجی کرده است.

نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد گفت: ایران در ابتدا به جای انجام اقدامات متقابل در برابر آمریکا، به درخواست سه کشور اروپایی برای یک سال سیاست صبر راهبردی را در پیش گرفت. اما خویشتنداری حداکثری ایران با سیاست موسوم به فشار حداکثری پاسخ داده شد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه