فرمانده سپاه قدس گیلان مطرح کرد:

۸۰ درصد نسل مدیران امروز سپاه و بسیج جوانانی هستند که جنگ را ندیدند/ بومی سازی طرح شهید سلیمانی در گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه شهید مرتضی حسین پور نمونه جوان انقلابی است، گفت: ۸۰ درصد نسل مدیران امروز سپاه و بسیج جوانانی هستند که جنگ را ندیدند.

۸۰ درصد نسل مدیران امروز سپاه و بسیج جوانانی هستند که جنگ را ندیدند/ بومی سازی طرح شهید سلیمانی در گیلان

به گزارش خبرنگار هشت دی، سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان در گفت و گوی ویژه خبری شبکه باران ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج با بیان اینکه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم نقاط ضعف و قوت ما را عنوان کردند اظهار کرد: این انقلاب برکات عظیم و فوق العاده ای داشته است.

وی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب علم و پژوهش، مبارزه با فساد، عدالت، استقلال و آزادی و عزت ملی توصیه شده است، خاطرنشان کرد: با پرتوی امید و خوشبینانه به آینده می نگریم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه بعد از بیانیه گام دوم ارتباط ما با رسانه ها بیشتر شد، بیان کرد: در این راستا کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها و در حوزه امید آفرینی با محوریت گام دوم انقلاب کار کردیم و در حوزه صنعت و کشاورزی نیز به جهت محرومیت زدایی اقدامات زیادی انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه در ادامه گفتمان سازی باید جریان سازی شکل گیرد گفت: سپاه هم در حد توان کار می‌کند اما دیگران هم باید وظایف خود را انجام دهند.

سردار عبدالله پور با تاکید بر اینکه در بیانیه گام دوم ۴۰ بار کلمه جوان تکرار شده و آخرین بند هم در رابطه با جوان آمده است، افزود: متأسفانه در کشور فضا برای جوانان نیست اما در سپاه به جوانان میدان داده شده‌ است.

شهید مرتضی حسین پور نمونه جوان انقلابی است

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه شهید مرتضی حسین پور نمونه جوان انقلابی است ادامه داد: به جوانان در حوزه های مختلف میدان داده شد و توانمند شدند همچنین در تشکیل هسته های علمی پژوهشی نیز سپاه توان خود را گذاشت.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۸۰ درصد نسل مدیران امروز سپاه و بسیج جوانانی هستند که جنگ را ندیدند، بیان کرد: نسل امروز باید همه واقعیات را بداند، روابط خشک و ساختاری در بخش نظامی و ادرای دیگر معنا ندارد، در سپاه روابط انسانی و اداری نزدیک بوده و فضای داخلی ما آزاد است.

سردار عبدالله پور با اشاره به اینکه در خیلی از کارها گاهی بیش از ۱۰ ساعت بحث می کنیم تا به نقطه نظر برسیم، ادامه‌ داد: طرح شهید سلیمانی را در استان بومی می‌کنیم زیرا برخی از دستورالعمل ها برای ما بومی نیست.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه سازمان علمی پژوهشی داریم و دانشگاه انقلاب اسلامی نیز توسط بسیج راه اندازی می‌شود تاکید کرد: در استان مراکز رشد و خانه نخبگان بسیج دائر است که همه نخبگان فرهیخته و توانمند در آنجا حضور دارند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۸ پایگاه علمی در سطح محلات، گفت: از هر کسی که در بخش دانش شایستگی دارد حمایت می‌کنیم.

سردار عبدالله پور با اشاره به اینکه در مقابل عدالت باید مبارزه با فساد نیز وجود داشته باشد اما ما در حوزه عدالت اجتماعی کمی ضعیف عمل می کنیم گفت: برای اجرای عدالت نباید فقط منتظر قوه قضائیه باشیم ما به قانون و ساختار عادلانه نیاز داریم که متاسفانه در بعضی بخش های کشور نیست.

بخشی از عدالت اجتماعی به مجریان عادل و با تقوا بستگی دارد

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه بخشی از عدالت اجتماعی به مجریان عادل و با تقوا بستگی دارد افزود: ما با دستگاه قضا ارتباط داریم و بیش از ۸۰ درصد برخوردها با فساد با کمک سپاه و بسیج است.

وی با تاکید بر گفتمان سازی و با بیان اینکه بدون عدالت زندگی ارزشی ندارد گفت: عدالت، ایستادگی، مجاهدت و مبارزه می خواهد و ما نیز در حوزه عدالت اجتماعی تا حد توان خود در کنار فقرا هستیم.

سردار عبدالله پور با تاکید بر اهمیت طرح شهید سلیمانی با بیان اینکه واقعیت این است که نمی‌توانیم بر این بیماری مسلط شویم مگر اینکه مردم پای کار بیایند افزود: در شبکه بهداشت پیشنهاد دادیم که مردم را پای کار بیاورند و آنها را اقناع کنند.

غربالگری خانوارهای گیلانی در طرح شهید قاسم سلیمانی

وی با بیان اینکه تنها راه درمان این بیماری پیشگیری است ابراز کرد: قول دادیم کار حمایتی و نیرویی با ما باشد و در این راستا به همه ۸۵۰ هزار خانوار گیلان از نزدیک سر بزنیم تا وضعیت را بسنجیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه اگر خانواری دارای علایم اولیه بیماری باشند با پزشک صحبت کرده و قرنطینه می‌شوند ادامه‌ داد: در هر خانه به هر فرد یک حکمی می‌دهیم و باید ۱۴ روز مریض را در خانه مدیریت کند و در این دوره اگر بیمار دارو بخواهد یا در تهیه غذا مشکل داشته باشد ما تأمین می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اگر خانه کوچک یا فرد مستأجر باشد قرنطینه هتلی در همه شهرستان ها حاضر است، ابراز کرد: اگر ویروس کرونا در بیمار شدید باشد فرد به بیمارستان منتقل می‌شود.

سردار عبدالله پور با اشاره به اینکه در مجموع ۲۷۱ هزار بسته معیشتی در استان توزیع شده است گفت: ۲۱ هزار بسته معیشتی در هفته بسیج تا به امروز توزیع شد و در مجموع ۹۰ میلیارد تومان غیر از هفته بسیج منابع جمع کردیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه