فرماندار آستارا:

زیرساخت های بهداشتی و ظرفیت بیمارستان آستارا جوابگوی نیاز نیست

فرماندار آستارا گفت: روزانه حدود چهار هزار نفر وارد این شهرستان می شوند و با توجه به جمعیت شناور، زیرساخت های بهداشتی و ظرفیت بیمارستان جوابگوی نیاز نیست.

زیرساخت های بهداشتی و ظرفیت بیمارستان آستارا جوابگوی نیاز نیست

به گزارش ۸دی،عباس صابر امروز در جلسه معارفه رئیس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان اظهارداشت: روزانه حدود چهار هزار نفر وارد این شهرستان می شوند و با توجه به جمعیت شناور، زیرساخت های بهداشتی و ظرفیت بیمارستان جوابگوی نیاز نیست.

وی تصریح کرد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در آستارا مطلوب نیست و حضور گردشگران داخلی و رانندگان خودروهای خارجی به این وضعیت دامن می زند و به لحاظ فاصله دور این شهرستان با مرکز گیلان، باید زیرساخت بهداشت آستارا توسعه یابد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بدون مشارکت مردم کنترل بیماری کرونا امکان پذیر نیست و  رعایت پروتکل های بهداشتی، همان سبک زندگی مناسب است و استفاده از ماسک، دست ندادن و رعایت فاصله اجتماعی باید فرهنگ سازی شود.

وی افزود: پشه آئدس ناقل بیماری هایی نظیر تب دانگ در برخی کشورهای حاشیه خزر است و بیماری‌های منتقل از طریق این پشه، درمان قطعی ندارد و تنها راه مبارزه، کنترل ناقل آنهاست.

فرماندار آستارا ادامه داد: با توجه به تردد زیاد کامیون ها در آستارا، لاستیک‌های فرسوده زیستگاه مناسبی برای این پشه است و برای مبارزه با آئدس، جمع آوری لاستیک ها و راه اندازی سامانه دفع فاضلاب ضروری است.

در این جلسه فرید بصیری مقدم به عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا معرفی و از خدمات ۲۶ ماهه نظام عباسی قدردانی شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه