امام جمعه انزلی:

امنیت نیاز عموم مردم است/ برخی خلأهای قانونی به اقتدار نیرو انتظامی خدشه وارد می‌ کند

امام جمعه انزلی با بیان اینکه برخی خلأهای قانونی به اقتدار و قدرت نیرو انتظامی خدشه وارد می‌کند، گفت: مجلس و قوه قضائیه این خلأها را جبران کنند، نمی‌شود یک گروهی مسئولیت امنیت را داشته باشد اما قانونی جلویش را بگیرد.

امنیت نیاز عموم مردم است/ برخی خلأهای قانونی به اقتدار نیرو انتظامی خدشه وارد می‌ کند

به گزارش ۸دی،حجت‌الاسلام‌ سید عبدالجواد شمس‌الدین امروز در آئین خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی اظهار کرد: همه‌ساله در شهرستان در این ایام اجتماع عزاداران حسینی برگزار می‌شد که امسال هم با رعایت دستورالعمل‌های پزشکی برگزار خواهد شد و از مسئولین می‌خواهم تدابیر لازم را بیندیشند و همچنین مردم حضور گسترده‌ای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی یک مجموعه بسیار گسترده و اثرگذار در جامعه است، گفت: نیروی انتظامی مسؤولیت خطیر حفظ امنیت جامعه را عهده‌دار بوده و در این راه شهدایی تقدیم نظام و مردم کرده است.

امام‌جمعه انزلی با اشاره به سخنان و مطالبات رهبری از حافظان امنیت جامعه افزود: امنیت فقط به معنای امنیت جانی برای مردم نیست بلکه امنیت یعنی در تمام حوزه‌ها که باید تأمین شود.

شمس‌الدین امنیت در یک جامعه را یک نیاز عمومی برای مردم دانست و بیان کرد: امنیت در روایت‌های بسیار تأکید شده و اگر در جامعه‌ای امنیت از بین برود دیگر هیچ‌چیز برای انسان لذت‌بخش نیست.

وی با اشاره به تأمین امنیت در برخی از کشورهای مدعی تصریح کرد: در بعضی از کشورها امنیت هست اما تبعیض‌آمیز است و فقط امنیت سرمایه‌داران و ثروتمندان را حفظ می‌کنند و همچنین در برخی دیگر کشورها نیز امنیت را به خاطر یک عده خاص تأمین می‌کنند درصورتی‌که نگاه اسلام به امنیت یک نیاز عمومی است یعنی باید همه‌جا وجود داشته باشد.

امام‌جمعه انزلی یک بُعد از ایجاد امنیت را برای مردم برشمرد و گفت: این به معنی این است که مردم از تلاش و جان‌فشانی نیروی انتظامی احساس امنیت کنند و در نقطه مقابلش اشرار احساس ناامنی و ترس هراس داشته باشند.

شمس‌الدین با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی برای فراهم کردن امنیت نیاز به اقتدار دارد، افزود: نیروی انتظامی می‌بایست اقتدار خود را با حدومرز و چهارچوبی که باید رعایت شود انجام دهد، البته نباید اقتدار را با ظلم اشتباه گرفت، پلیس آمریکا هم اقتدار دارد اما او مردم عادی را هم می‌کشد.

وی با بیان اینکه این اقتدار باید با عدالت و همراهی مردم باشد، گفت: خیلی از نزاع‌ها و درگیری‌هایی که در جامعه به وجود می‌آید با گفت‌وگو حل‌وفصل می‌شود و نیازی به اقدامات دیگری نمی‌باشد.

امام‌جمعه انزلی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی علاوه بر اقتدار باید در حوزه‌های مختلفی نیز قدرتمند باشد، بیان کرد: یکی بخش از ایمان و اعتقاد است و یک بخش دیگر آن امکانات و تجهیزات و آموزش‌هایی است که باید ببینند که خوشبختانه امروز می‌بینیم درصحنه‌های مختلف باقدرت توانستند کشور را از هر ناامنی حفظ کنند.

شمس‌الدین با بیان اینکه متأسفانه با برخی خلأهای قانونی که وجود دارد به اقتدار و قدرت نیرو انتظامی خدشه وارد می‌شود، تصریح کرد: مجلس و قوه قضائیه این خلأها را جبران کنند، نمی‌شود یک گروهی مسئولیت امنیت را داشته باشد اما قانونی جلویش را بگیرد، همچنین دولت باید برای حفظ امنیت بودجه کافی تخصیص بدهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه