بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان بندر انزلی در پی اهمال کاری شهرداری این شهرستان

تعظیم شعائر حسینی و اقامه ی عزای حضرت سیدالشهداء(ع) وظیفه هر شخص، سازمان و نهادی است که باید به نوبه ی خود به این مهم بپردازد.

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان بندر انزلی در پی اهمال کاری شهرداری این شهرستان

به گزارش ۸دی، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان بندرانزلی در پی اهمال کاری و سهل انگاری شهرداری در فضاسازی ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بِسمِ اللَّه الرَّحمنِ الرَّحیمِ
اَلسَلامُ عَلَی الحُسَینِ وَ عَلی عَلِیِّ بنِ الحُسَینِ وَ عَلی اَولادِ الحُسَینِ وَ عَلی اَصحابِ الحُسَینِ

“محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است” این فرموده امام راحل و بزرگوار به خوبی گویای اهمیت و جایگاه این دو ماه عزیز در بین باورها و ارزشهای دینی ما است؛ لذا تعظیم شعائر حسینی و اقامه ی عزای حضرت سیدالشهداء(ع) وظیفه هر شخص، سازمان و نهادی است که باید به نوبه ی خود به این مهم بپردازد.
به ویژه در شرایط خاص کنونی که شیوع ویروس کرونا، برگزاری مراسمات محرم همچون سالهای پیش را دستخوش تغییر کرده است. لزوم بهره گیری از ظرفیت های دیگر به اشکال متنوع بیش از هر زمان دیگر احساس میشود.

اما متأسفانه با گذشت شش روز از شروع ماه محرم، هنوز اثری از فضاسازی شهری متناسب با این ایام مشاهده نمیشود!

اینکه این قصور از روی عمد بوده است یا سهو، جای بررسی دارد اما حداقل از شهرداری شهر انزلی انتظار میرفت آنچه که وظیفه ذاتی این نهاد است به انجام میرسید.
شاید مسئولین شهرداری و شورای شهر پروتکل بهداشتی جدیدی را یافته اند که سیاه پوش کردن سطح شهر انزلی باعث رشد و پراکندگی ویروس کرونا میشود!؟

و یا شاید ویروس کرونا باعث شده است که تفکر سیاسی خود را نسبت به دین و شعائر دینی، بخصوص محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، به منصه ی ظهور برسانند؟

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان انزلی ضمن تاکید بر برخورد جدی با افراد ومسئولان اهمال کار و سهل انگار و بی تفاوت در این زمینه اعلام می دارد این بی توجهی وعدم فضاسازی مناسب شهری به احترام ایام سوگواری ماه محرم، مهر تاییدی بر ناکارآمدی وبی کفایتی شهرداری وشورانشینان شهر انزلی به عنوان مسئولان مربوطه است که این امر مستلزم پیگیری و برخورد جدی با خاطیان است و لازمه این کار ورود دستگاه های نظارتی برخدمات شهری است.
دانشجویان بسیجی دانشگاه های شهرستان انزلی این آمادگی را دارند در صورت ناتوانی و درخواست مسئولان مربوطه خود وارد میدان شوند.
امید است به برکت این ماه عزیز و تلاش و همت بیش از پیش هیئات و تکایا با رعایت پروتکل های بهداشتی این کمبود و نقصان برای مردم متدین شهر انزلی کمتر احساس شود. ان شاالله…

والسلام علی من اتبع الهدی
“شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان انزلی”

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه