مدیرکل جهاد کشاورزی گیلان در گفتگو با 8 دی تشریح کرد؛

اقدامات جهاد کشاورزی گیلان برای کاهش تنش‌های آبی در صومعه‌سرا

مدیرکل جهاد کشاورزی گیلان، اقدامات جهاد کشاورزی را جهت کاهش تنش‌های آبی در شهرستان صومعه‌سرا تشریح کرد.

اقدامات جهاد کشاورزی گیلان برای کاهش تنش‌های آبی در صومعه‌سرا

علی درجانی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی، درباره مسئله تأمین آب کشاورزی روستاهای صومعه‌سرا و مشکل آب‌رسانی به مزارع روستاهای کلیدبر و فشخام اظهار داشت: در حد توان جهاد کشاورزی اقدامات خوبی در شهرستان صومعه‌سرا انجام شده است.

وی افزود: در تجهیز و نوسازی شالیزارهای صومعه‌سرا اقدامات خوبی انجام شده است ضمن اینکه هم‌اکنون آب‌بندان هایی در این شهرستان در حال احداث است که از بروز مسائل و تنش‌های آبی جلوگیری خواهد کرد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان گیلان ادامه داد: اداره جهاد کشاورزی شهرستان هم برای کاهش تنش آبی در این شهرستان پمپ‌های کشاورزی مازاد شهرستان دیگر را جمع‌آوری کرده و در این منطقه به کار گرفته است علاوه بر اینکه تعدادی پمپ هم از محل ستاد کل بحران استان و همچنین از شهرستان صومعه‌سرا تأمین شده و در حوزه کشاورزی به کارگیری شده است.

درجانی گفت: یکی از سردهنه های تخریب شده شهرستان صومعه‌سرا هم علی‌رغم اینکه در حوزه آب منطقه‌ای بود توسط جهاد این شهرستان‌ترمیم شده است و امروز قرار است این سردهنه تحویل کشاورزان داده شود.

وی در پایان اظهار داشت: بخشی از امور هم توسط امور آب و اداره برق و سایر دستگاه‌های متولی در حال پیگیری هستند که مشکلات بین بخشی است و با تعامل ادارات در حال حل شدن است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه