امام جمعه بندر آستارا:

روحانیون امید را به جامعه تزریق کنند

امام جمعه آستارا جامعه موفق را جامعه ای امیدوار و بانشاط دانست و گفت: روحانیون و مبلغان دینی امید به آینده را به جامعه تزریق کنند.

روحانیون امید را به جامعه تزریق کنند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام«کاظم حافظ نیا» امروز در همایش ائمه جماعات و مبلغان دینی که در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در محل سالن همایشات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد،اظهارکرد: انسجام، وحدت و همدلی خوبی را بین نهادهای مرتبط با دین در شرایط کنونی شاهد هستیم.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: روحانیون و مبلغان دینی به بیانیه گام دوم انقلاب رجوع کرده و در راستای پیگیری و به سرانجام رساندن بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری تلاش کنند.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه یکی از اهداف شکل گیری انقلاب، ایجاد تمدن نوین اسلامی بود،تصریح کرد: روحانیون و مبلغان دینی در ایجاد تمدن نوین اسلامی نقش و وظیفه خطیری دارند که باید بدان به بهترین شکل ممکن عمل کنند.

حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه روحانیون و مبلغان دینی امید به آینده را به جامعه تزریق کنند،خاطرنشان کرد: بیان، گفتار و سخنرانی های ما باید به این سمت و سو رهنمون شود.

امام جمعه بندر آستارا، جامعه موفق را جامعه ای امیدوار و بانشاط دانست و گفت: اگر در جامعه ای امید و نشاط باشد، پیشرفت و بالندگی را در آن جامعه شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره در شرایط کنونی نیاز معنوی و دینی مردم باید از سوی روحانیون و مبلغان دینی جواب داده شود،اظهارکرد: در کلیپ هایی که با موضوع مسائل دینی و مذهبی برای پخش در فضای مجازی تهیه می شود مطالب روز و مورد نیاز جامعه را در برداشته و مفید، مختصر و جذاب برای مخاطبین باشد.

حجت الاسلام حافظ نیا گفت: روحانیان به ویژه در ایام سخت باید همراه مردم باشند و این از رسالت های ماست و در دوره تعطیلی مساجد و منابر، باید برنامه ها و محتواهای مفیدی برای رفع شبهات دینی و تبیین ارزش های اسلامی و ملی تولید و منتشر شود.

امام جمعه بندر آستارا به رزمایش مواسات و کمک مومنانه اشاره کرد و افزود: خیران آستارایی در یاری مظلومان و رفع کاستی ها پیشگام هستند و در دومین نشست قرارگاه رزمایش مواسات، خیران به پرداخت بیش از ۴۰۰ میلیون ریال کمک نقدی متعهد شدند و برخی نیز کمک های نقدی خود را پرداخت کرده اند.

حجت الاسلام حافظ نیا گفت: این اقدام پسندیده و ارزشمند تا پایان ماه مبارک رمضان در کشور، با دستور مقام معظم رهبری برای کمک به اقشار نیازمند جامعه شکل گرفته است.

* برگزاری دوره آموزشی ترتیل خوانی قرآن برای مبلغان دینی

حجت الاسلام«حسینعلی رضازاده» نیز در این جلسه،اظهارکرد: با وجود تعطیلی مساجد و منابر در ماه مبارک رمضان نماز، روزه و عبادت تعطیل نیست.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا افزود: متناسب با شرایط این ماه، منابر سه دقیقه ای از سخنان علما و مبلغان دینی در رابطه با مسائل دینی و مذهبی تهیه و در فضای مجازی منتشر می شود.

وی با بیان اینکه ماه رمضان جهاد اکبر است، تصریح کرد: روحانیون در این ماه پرخیر و برکت علاوه بر اینکه با نفس خود جهاد می کنند راه جهاد اکبر را به مردم نشان دهند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا خاطرنشان کرد: همکاری و همدلی متولیان امور فرهنگی در پیشبرد برنامه های ماه رمضان ضروری است.

حجت الاسلام رضازاده گفت: در ماه مبارک رمضان دوره آموزشی ترتیل خوانی قرآن کریم برای روحانیون و مبلغان دینی برگزار می شود.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه