فرماندار رشت: برگزاری انتخاباتی قانونمند ، زمینه ساز تقویت انسجام ملی است

فرماندار رشت با اشاره به شور و شوق انتخاباتی در این شهرستان گفت: برگزاری انتخاباتی قانونمند و عادلانه همراه با مشارکت حداکثری، موجبات تقویت بیش از پیش انسجام ملی و اعتلای کشور در عرصه های بین المللی را فراهم می آورد.

فرماندار رشت: برگزاری انتخاباتی قانونمند ، زمینه ساز تقویت انسجام ملی است

به گزارش ۸دی، میرشمس مومنی زاده، فرماندار رشت با اشاره به فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی در حوزه انتخابیه شهرستان رشت، اظهار داشت: با آغاز مدت قانونی تبلیغات انتخاباتی کاندیداها، شاهد به وجود آمدن شور و حال انتخاباتی در ستادهای تبلیغاتی آنان در سطح شهر رشت و سایر بخش‌های تابعه شهرستان هستیم و انتظار می‌رود این شور و حال انتخاباتی با نزدیک‌تر شدن به روز رای گیری به اوج برسد.

وی با اشاره به شعار انتخابات دوم اسفند ماه مبنی بر «انتخابات ۹۸، گام دوم انقلاب، قانونمداری و بی‌طرفی، انسجام ملی» یادآور شد:  با توجه به اهمیت انتخابات پیش رو به عنوان اولین انتخابات در  گام دوم انقلاب اسلامی، حضور گسترده مردم در پای صندوق رای از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند زمینه تقویت انسجام ملّی و جایگاه ایران اسلامی را در عرصه‌های بین المللی فراهم آورد.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر لزوم قانونمداری و رعایت اصول اخلاقی از سوی نامزدهای انتخاباتی اظهار داشت: نامزدهای انتخاباتی به عنوان کسانی که خود را در معرض انتخاب در عرصه قانونگذاری قرار داده‌اند، باید بیش از همه به قوانین و اصول اخلاقی پایبند باشند.

مومنی زاده با بیان اینکه انتخابات جلوه عظیمی از مردم سالاری دینی است، اظهار داشت: مسئولیت اصلی مجریان انتخابات، بستر سازی  مناسب جهت  برگزاری انتخاباتی سالم، قانونی، پرشور و با مشارکت حداکثری است.

رئیس ستاد انتخابات رشت  با اشاره به اقدامات صورت پذیرفته در راستای برگزاری انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی در سطح این شهرستان، افزود: ۵۴۰ شعبه اخذ رأی در  حوزه انتخابیه شهرستان رشت پیش بینی شده که  از این تعداد ۲۷۸ شعبه در شهر رشت و مابقی در بخش‌ها اعم از ۵۴ شعبه در بخش خمام، ۶۱ شعبه در بخش سنگر، ۵۷ شعبه نیز در بخش کوچصفهان، ۵۱ شعبه در بخش لشت نشاء و ۳۹ شعبه در بخش خشکبیجار واقع است.

شهرستان رشت سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه