۴ دستگاه خودروی آتش نشانی به ناوگان خدمات شهری رشت اضافه شد

به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر، چهار دستگاه خودروی آتش نشانی به ناوگان خدمات شهری کلانشهر رشت اضافه شد.

۴ دستگاه خودروی آتش نشانی به ناوگان خدمات شهری رشت اضافه شد

به گزارش هشت دی بابک رمضانی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت در حاشیه رونمایی از چهار دستگاه خودروی جدید آتش نشانی گفت: یک دستگاه کامیون آتش نشانی اسکانیا مجهز به تجهیزات تخصصی امداد و نجات، اطفای حریق، دارای پمپ آتش نشانی “زیگلر” با قدرت ۳ هزار لیتر در دقیقه با ۱۰ بار فشار، مجهز به مخزن ۴ هزار لیتری ، مخزن کف ۴۰۰ لیتری، سنت نجات هولماترو با کاربری دو منظوره اطفای آتش و امداد و نجات به ناوگان آتش نشانی رشت اضافه شد.

بابک رمضانی با اشاره به رونمایی از کامیونت کاویان K۱۰۶GLS با هدف مقابله آتش نشانان با حوادث و حملات شیمیایی، بیولوژیک و پرتوی افزود: این خودرو مجهز به امکانات ویژه ای از جمله تجهیزات و لباس های حفاظت فردی در حوادث شیمیایی  نخستین خودروی تجهیز شده در زمینه پدافندی CBRN در رشت است.

وی با اشاره به اهمیت وجود دستگاه های تنفسی در محل حوادث و آتش سوزی ها در زمینه پشتیبانی آتش نشانان در حریق های مقیاس بزرگ در رشت، خاطر نشان کرد: خودروی پشتیبانی حمل دستگاه تنفسی “کامیونت کاویانK۱۰۶GLS ”  مجهز به امکانات ویژه ای از جمله تجهیزات و سیلندرهای اکسیژن و لوازم تنفسی حفاظت فردی در آتش سوزی ها بوده و نخستین خودروی تجهیز شده تخصصی دستگاه تنفسی ناوگان خودرویی آتش نشانی رشت است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت بیان داشت: بازسازی و تجهیز خودروی کامیون بنز ۱۹۲۱ در کارگاه فنی خودرویی سازمان آتش نشانی رشت نیز با بودجه یک میلیارد تومانی، با هدف پشتیبانی  درآبرسانی و اطفای آتش  است.

وی خاطر نشان کرد: این خودروهای جدید آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، با ارزش سرمایه ای افزون بر ۱۰۵ میلیارد ریال به ناوگان خودرویی این سازمان افزوده شد.

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت دارای ۷۲ دستگاه خودروی سبک و سنگین است، ۳۷۹ نیرو در این سازمان خدمات رسانی می کنند و ۱۴ ایستگاه آتش نشانی در این کلانشهر فعال است.

رشت، حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه