مدیرکل اوقاف گیلان خبر داد:

راه اندازی مرکز افق در ۱۲ بقعه متبرکه شاخص گیلان

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان از راه اندازی مرکز افق در ۱۲ بقعه متبرکه شاخص گیلان خبر داد و گفت: در یکصد بقعه متبرکه استان، در دو وعده نماز جماعت برقرار است.

راه اندازی مرکز افق در ۱۲ بقعه متبرکه شاخص گیلان

به گزارش ۸دی،حجت الاسلام «ستار علیزاده» امروز در جلسه شورای اداری اوقاف گیلان با حضور حجت الاسلام روحانی نژاد مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اقدامات انجام شده اوقاف استان در سال جاری، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد از محل کمک های مردمی و عواید موقوفات آزاد شدند.

وی تصریح کرد: با اجاری طرح شمیم حسینی در خواهر امام(ره) و سید جلال الدین اشرف(س) به ۳۷ هیئت مذهبی در قالب تامین اقلام کمک شد.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان از راه اندازی مرکز افق در ۱۲ بقعه متبرکه شاخص گیلان خبر داد و گفت: در یکصد بقعه متبرکه استان، در دو وعده نماز جماعت برقرار است.

وی به فعالیت های قرآنی اوقاف گیلان در یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: ۶۰ محفل انس با قرآن، یک هزار و ۶۵۰ جلسه ترتیل، ۱۵۰ جلسه تفسیر برگزار شده و ۳۶۱ کلاس آموزش قرآن در بقاع متبرکه دایر است.

حجت الاسلام علیزاده اعلام کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در بقاع متبرکه گیلان مشغول فعالیت در حوزه آموزش قرآن هستند.

وی اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه خرید، تجهیز و تعمیرات بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل موقوفات با نیات منطبق هزینه شده و ۲ هزار نفر برخوردار شدند.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان یادآور شد: در یک‌سال گذشته در ۴۰۰ بقعه بیش از یک هزار و ۵۰۰ برنامه فرهنگی داشتیم.

وی به فعالیت های بخش معاونت بهره وری اقتصادی اوقاف گیلان اشاره کرد و گفت: اجرای پنج پروژه عمرانی از جمله هتل آپارتمان نور آستارا، پروژه تجاری بیستون و احداث هفت مغازه در سید محمد مژده و توسعه زیرساخت اقامتی در یک از بقاع متبرکه لاهیجان در این حوزه انجام شده است.

حجت الاسلام علیزاده اظهار کرد: در بخش بازسازی و مرمت در بقاع متبرکه هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به تصویب طرح جامع ۲۵ بقعه و چهار طرح اقتصادی در گیلان گفت: در حوزه شناسایی موقوفات و رقبات، سه هزار متر زمین موقوفه احیا شد.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ۳۰۰ هکتار از اراضی مورد اوقاف با منابع طبیعی و ۷۰ میلیارد ریال معوقات با ادارات مربوطه تعیین تکلیف شد.

حجت الاسلام علیزاده تشکیل ستاد مردمی هفته وقف و ستاد متولیان را از ابتکارات اوقاف گیلان برشمرد و گفت: راه‌اندازی مرکز مشاوره وقف در ادارات، فرمانداری‌ها و دفاتر ائمه جمعه و مراکز دانشگاهی و حوزوی و تشکیل شبکه خدام افتخاری رسانه از دیگر ابتکارات بوده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه