معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اوقاف و امور خیریه گیلان خبرداد:

اخذ سند مالکیت هشت هکتار از اراضی موقوفات در گیلان

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اوقاف و امور خیریه گیلان از اخذ سند مالکیت موقوفه سید قاسم شارمی با هشت هکتار مساحت در دهستان شارم صومعه سرا خبر داد.

اخذ سند مالکیت هشت هکتار از اراضی موقوفات در گیلان
به گزارش ۸دی،حجت‌الاسلام «حمیدرضا کریمی» با بیان اینکه طی یک سال اخیر سند مالکیت ۱۰۰ موقوفه استان گیلان اخذ شده است، اظهارداشت: این اسناد مالکیت برای موقوفات گیلان به مساحت پنج میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع اخذ شده است.

وی با اعلام اینکه در روزهای اخیر نیز اوقاف گیلان موفق به دریافت سند مالکیت موقوفه سید قاسم شارمی در دهستان شارم صومعه سرا شده است، افزود: مساحت اراضی موقوفه یاد شده هشت هکتار است.

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اوقاف و امور خیریه گیلان تصریح کرد: ارزش ریالی املاک موقوفه تثبیت مالکیت شده حدود ۱۶ میلیارد تومان است.

وی گفت: تعزیه داری سیدالشهدا، تعمیر راه روستایی و کمک به نیازمندان، اطعام در لیالی قدر و ایام محرم، ختم قرآن و تامین مایحتاج و داروی فقرا و زوار امام حسین(ع)، ختم زیارت جامعه کبیره و کمک به طلاب حوزه های علمیه نیات موقوفه سید قاسم شارمی است.

کریمی با بیان اینکه هر تلاشی برای احقاق حقوق موقوفات و تثبیت سند مالکیت موقوفات کمک به سنت حسنه وقف است، گفت: ما باید با تثبیت مالکیت موقوفات ادامه دهنده راه واقفان خیر اندیشی باشیم که دنیا را به دور از جهل و فقر می خواهستند.

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته سه موقوفه با ۳۸۵ مترمربع به ارزش حدود چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال شناسایی و کشف شده است.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه