امام جمعه رودسر:

اسلام پایه حکومت خود را بر مبنای موارد اقتصادی گذاشته است

امام جمعه رودسر با بیان اینکه اسلام پایه حکومت خود را بر مبنای همین موارد اقتصادی گذاشته است،گفت: اگر بر روی وقف، خمس و زکات کار شود بعید می دانم مشکل اقتصادی در جامعه وجود داشته باشد.

اسلام پایه حکومت خود را بر مبنای موارد اقتصادی گذاشته است

به گزارش ۸دی،حجت الاسلام تقی روحانی امروز به مناسبت دهه وقف در دیدار با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رودسر با بیان اینکه پیامبر یک باب وقف در اسلام ایجاد کردند، اظهارداشت: از آموزه های پیامبر انسان مایملکی دارد تحت عنوان متوقف کردن در یک نیت مشخص برای صدقه جاریه وقف تا سال های سال مردم استفاده و یادی از واقف کنند.

وی تصریح کرد: اسلام  زکات را برای اینکه فقیر در جامعه نباشد، خمس را برای ترویج اسلام و  وقف را هم برای اینکه جامعه اسلامی از موقوفات بهره مند شوند هر چه را که واقف نیت می کند.

امام جمعه رودسر ادامه داد: برخی نیت وقف شان روزه خوانی، مسجد سازی و مجلس عزاداری است، اما خیلی ها در طول تاریخ نیات شان توجه به فقرا بودند.

وی با بیان اینکه در جامعه گذشته و جامعه فعلی بدلیل عدم اطلاع رسانی درست شاهد جا افتادن وقف و سازمان اوقاف نیستیم، برخی ها تلقی های خاص خود را دارند، گفت: بعد از ۴۱ سال هنوز این سازمان شناخته شده نیست که باید فرهنگ وقف را در جامعه نهادینه کنیم.

حجت الاسلام روحانی افزود: با توجه به اینکه ۴۱ سال از انقلاب گذشته سازمان اوقاف با کمک مروجین، روحانیون و مبلغین باید برای افزایش واقف در شهر رودسر و املش تلاش کنند.

وی با بیان اینکه اسلام پایه حکومت خود را بر مبنای همین موارد اقتصادی گذاشته است،اگر بر روی وقف، خمس و زکات کار شود بعید می دانم مشکل اقتصادی در جامعه وجود داشته باشد، گفت: امور خیریه و احیاء موقوفات از برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه هستند که باید به درستی در جامعه اجرایی شود.

امام جمعه رودسر ادامه داد: امیدواریم اداره اوقاف و امور خیریه در رودسر و املش در امر موقوفه یک جهش در  وقف نو و تازه ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه  اداره اوقاف و امور خیریه رودسر باید به مردم  در خصوص خواسته های درست یا نادرست آنان آگاهی دهید، گفت: با توجه به اینکه اداره اوقاف و امور خیریه خانه ولایت و منصوب به ولی فقیه است ودولتی نیست باید این محیطی سالم باشد تا مردم ناراضی و ناراحت نشوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه