صنوبران سرخ | شهید اسماعیل هادی‌نژاد

شهیدی که پیکرش در دل خاک جای نگرفت

با شروع جنگ تحمیلی «اسماعیل» عزم جبهه‌های نبرد را کرد و با اصرار و التماس زیاد رضایت خانواده را برای حضور در جبهه جلب کرد و برای گذراندن دوره آموزشی عازم اهواز شد؛ او پیش از شروع عملیات بیت‌المقدس مجروح شد و جهت مداوا به پشت جبهه انتقال پیدا کرد.

شهیدی که پیکرش در دل خاک جای نگرفت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» اسماعیل هادی‌نژاد سال ۱۳۴۱ در خانواده‌ای کشاورز در روستای گوشلوندان فومن متولد شد.

او دوران کودکی و نوجوانی خود را در خانه‌ای کوچک سپری کرد. دوران ابتدایی را در مدرسه شهید فهمیده روستا گذراند و برای تحصیل در مقطع راهنمایی به روستای سند رفت.

اسماعیل نوه پسری اول خانواده بود. بسیار محبوب و مورد توجه بود و در عین حال که خود بسیار درسخوان و باهوش بود، خانواده نیز به نسبت ادامه تحصیل او بسیار حساس بودند؛ اما از همان کودکی با شرکت در راهپیمایی‌ها و تظاهرات و فعالیت‌های خستگی‌ناپذیری که در بسیج مدرسه داشت شور انقلابی در او شعله کشید تا سوم راهنمایی بیشتر نتوانست در مدرسه دوام بیاورد.

پدر اسماعیل مرد با ایمانی بود که علاوه بر تلاشش در امر کسب روزی حلال از هیچ کمکی نسبت به نیازمندان دریغ نمی‌ورزید. او مؤذن بود و به خواندن نماز در مسجد و به جماعت بسیار مقید بود و مادر نیز علاوه بر کارهای منزل در کنار پدر در مزارع توتون و چای کار می‌کرد.

با شروع جنگ تحمیلی اسماعیل عزم جبهه‌های نبرد را کرد و با اصرار و التماس زیاد رضایت خانواده را برای حضور در جبهه‌های نبرد جلب کرد و برای گذراندن دوره آموزشی عازم اهواز شد.

او در سال ۶۱ به‌عنوان بسیجی دو بار عازم صحنه‌های نبرد حق علیه باطل شد. در نهمین روز از اردیبهشت سال ۶۱، پیش از شروع عملیات بیت‌المقدس مجروح شد و جهت مداوا به پشت جبهه انتقال پیدا کرد؛ اما از آن تاریخ، اطلاعی از او در دست نیست و گویا پیکرش مفقود شد و به شهادت رسید. پیکر اسماعیل هرگز در دل خاک جای نگرفت گویا سینه خاک برای روح بلندش تنگ و تاریک بود.

روحش شاد و یادش گرامی

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه