استاندار گیلان:

تقویت فرهنگ وقف موجب پیشرفت جامعه می‌شود

استاندار گیلان با بیان اینکه جامعه با وقف به سمت توسعه و تعالی حرکت می‌کند و این فرهنگ باید در جامعه تقویت شود، گفت: ترویج فرهنگ وقف در جامعه موردتوجه اصحاب فرهنگ و رسانه قرار گیرد.

تقویت فرهنگ وقف موجب پیشرفت جامعه می‌شود

به گزارش هشت‌دی اسدالله عباسی امروز در نشست با مدیرکل، معاونان و مدیران اوقاف و امور خیریه گیلان به مناسبت هفته وقف اظهار کرد: عمل به نیات واقف از مهم‌ترین بخش‌های وقف است که باید موردتوجه قرار گیرد. جامعه با وقف به سمت توسعه و تعالی حرکت می‌کند و این فرهنگ باید در جامعه تقویت شود.

وی با بیان اینکه امانت‌داری در وقف اهمیت ویژه دارد، افزود: متولیان امور وقف امانت‌دار مردم و واقفین هستند و نقش بسیار مهمی در اعتمادسازی بین مردم دارند؛ لذا در این راستا ترویج فرهنگ وقف در جامعه موردتوجه اصحاب فرهنگ و رسانه قرار گیرد.

استاندار گیلان در بخش دیگر از سخنان خود به نقش قرآن در زندگی اجتماعی و فردی اشاره و تصریح کرد: توجه به قرآن و معارف اسلامی جامعه را از انحطاط فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی نجات می‌دهد و نسخه نجات‌بخش بشریت است. توجه و تأمل به قرآن و مفاهیم اسلامی از نیازهای ضرورت دار جامعه امروز است.

عباسی با تأکید بر لزوم ایجاد جاذبه در مساجد و اماکن فرهنگی بیان کرد: بسترهای ترویج قرآن و پیام‌دهنده مفاهیم اسلامی در مساجد فراهم شود. مساجد و محافل قرآنی دانشگاه ترویج سبک زندگی اسلامی هستند پس باید تفسیر و آموزش قرآن کریم در مساجد و اماکن عمومی و فرهنگی موردتوجه ویژه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان در بخش دیگر از سخنان خود به تحولات اخیر در منطقه و حرکت هوشمندانه جوانان فلسطینی اشاره و بیان کرد: حمله حماس نابودی اسرائیل را نزدیک کرد.

وی فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی را راهبردی برشمرد و گفت: معظم له فرمودند که «رژیم غاصب صهیونیستی هم از لحاظ نظامی و هم اطلاعاتی شکست غیرقابل‌ترمیم، خورده است» که قطعاً چنین خواهد بود.

عباسی به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص اینکه «عامل ایجاد این طوفان ویرانگر، ظلم و جنایت و درنده‌خویی مداوم رژیم غاصب جعلی در حق ملت فلسطین بوده است» اشاره و خاطرنشان کرد: این رژیم نمی‌تواند با دروغگویی و مظلوم‌نمایی، چهره هیولایی و دیوسیرت خود را در حمله به غزه و قتل‌عام مردم آن پنهان کند و با یاوه‌گویی، شجاعت جوانان فلسطینی و طراحی هوشمندانه آنان را برعهده غیر فلسطینی‌ها بگذارد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه