مدیرعامل شرکت گاز گیلان خبر داد:

گازرسانی به ۷۸ روستای گیلان

 مدیرعامل شرکت گاز گیلان از صرف اعتبار چهارهزار و ۸۵۹ ریالی برای گازرسانی به گیلان خبر داد و گفت: در سه سال گذشته به ۷۸ روستای گیلانی گازرسانی شد.

گازرسانی به ۷۸ روستای گیلان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» عیسی جمال نیکویی در گفتگویی اظهار کرد: طی سه سال اخیر دولت سیزدهم بیش از چهارهزار و ۸۵۹ میلیارد ریال اعتبار صرف تکمیل پروژه‌های گازرسانی در گیلان شده است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان افزود: از این میزان چهارهزار و ۴۸۶ میلیارد و ۵۸۸ میلیون ریال مجموع هزینه گازرسانی به همراه زیرساخت‌های بخش روستایی است و ۳۷۲ هزار و ۵۱۹ میلیارد ریال اعتبار نیز در بخش گازرسانی به صنایع استان هزینه شده است.

 وی افزود: طی سه سال اخیر به ۷۸ روستا در شهرستان‌های املش، آستارا، تالش، رودسر، شفت، لنگرود و رودبار با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۲۷۹ میلیارد ریال گازرسانی شد که ۶ هزار و ۱۹۷ خانوار در این روستاها از گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

 وی عنوان کرد: بر این اساس از ۲ هزار و ۹۰۱ روستای موجود در گیلان ۲ هزار و ۱۵۶ مورد معادل ۹۷.۴۴ درصد روستاهای استان از گاز طبیعی برخوردارند که با ایجاد ۳۶۸ هزار و ۵۴۹ انشعاب، تعداد مشترکین در روستاهای گیلان به ۴۸۸ هزار و ۷۶۵ نفر رسیده است.

 مدیرعامل شرکت گاز گیلان اضافه کرد: همچنین پروژه‌های گازرسانی به ۱۲۹ روستا دیگر استان در حال انجام است که با اتمام آنها تعداد روستاهای برخوردار از گاز طبیعی در گیلان به ۲ هزار و ۲۸۵ مورد افزایش می‌یابد.

 جمال نیکویی عنوان کرد: در این سه‌ساله ۴۱ هزار و ۸۶۳ انشعاب گاز در مناطق شهری و روستایی نصب شده و ۹۷۹ کیلومتر هم به طول شبکه گازرسانی استان افزوده شده است که از این میزان ۲۳۱ کیلومتر در مناطق شهری و ۷۴۸ کیلومتر در روستاها اجرا شده است.

 وی اضافه کرد: از مجموع انشعابات گاز نصب شده در گیلان ۱۶ هزار و ۶۳۳ مورد مربوط به مناطق شهری و ۲۵ هزار و ۲۳۰ انشعاب در مناطق روستایی است که بر این اساس بیش از ۱۲۹ هزار مشترک جدید در استان افزوده شده است.

 وی به ضریب نفوذ گاز طبیعی در بخش شهری گیلان نیز اشاره و بیان کرد: همه شهرهای استان به جز شهرک تاریخی ماسوله (به دلیل وجود بافت تاریخی) از گاز طبیعی بهره‌مندند که بر این اساس ۹۹/۹۸ درصد مناطق شهری استان از گاز طبیعی برخوردارند.

 مدیرعامل شرکت گاز گیلان در زمینه وضعیت گازرسانی به صنایع استان اظهار کرد: طی سه سال اخیر ۶۲۵ واحد صنعتی با اعتباری بالغ بر ۱۹۳ هزار و ۶۶۲ میلیارد ریال از گاز طبیعی برخوردار شدند و با این رقم تعداد واحدهای تحت پوشش شبکه گاز به ۶ هزار و ۶۶۵ واحد صنعتی در استان رسیده که حجم کل گاز جایگزین شده ۸۳ هزار و ۴۴۰ مترمکعب در ساعت است.

 جمال نیکویی اظهار کرد: باتوجه‌به پروژه‌های گازرسانی‌های انجام و تکمیل شده در دولت کنونی، تعداد مشترکین گاز گیلان به بیش از یک میلیون و ۲۵۶ هزار مشترک رسیده که از این تعداد بیش از یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۱۲۰ مشترک خانگی، ۱۰۴ هزار و ۱۱۸ مشترک تجاری، ۶ هزار و ۶۶۵ مشترک صنعتی همچنین هشت نیروگاه و ۹۵ ایستگاه سی‌ان‌جی هستند.

انتهای خبر/

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه