مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان:

گیلان از قطب‌های مذهبی کشور/کارگروه مقاوم سازی آستان مقدس امامزاده ابراهیم تشکیل می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به مزیت‌های فرهنگی بقاع متبرکه گفت: شفت و استان گیلان به برکت وجود مزار امامزادگان و بقاع متبرکه یکی از قطب‌های مذهبی کشور است.

گیلان از قطب‌های مذهبی کشور/کارگروه مقاوم سازی آستان مقدس امامزاده ابراهیم تشکیل می‌شود

به گزارش ۸دی،حجت‌الاسلام‌ ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان امروز در آئین معرفی اعضای جدید هیئت‌امنای امام‌زاده ابراهیم علیه‌السلام شفت در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: همه مردم مدیون امام زادگان هستیم که در اوج مظلومیت مفاهیم دین و زندگی دینی را به ما رساندند.

وی با اشاره به جایگاه برجسته امام زادگان در فرهنگ دینی جامعه ایرانی افزود: اینکه ایران اسلامی امروزه الگوی جهان اسلام در مقاومت علیه استکبار است به برکت تعالیم امامزادگان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه شفت و استان گیلان به برکت وجود مزار امامزادگان و بقاع متبرکه یکی از قطب‌های مذهبی کشور است، گفت: تبدیل بقاع به قطب فرهنگی و آشنایی مردم با معارف اسلام از مصادیق ادامه دادن راه امام زادگان است.

علیزاده با اذعان به اینکه مقدمه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ساخت بنای آستان امامزادگان طبق موازین اصیل اسلامی است، بیان کرد: یک تیم متخصص و فنی وظیفه مقاومت سازی و تحکیم سازه امام‌زاده ابراهیم علیه‌السلام را بر عهده‌دارند.

وی با بیان اینکه آستان متبرکه امامزاده ابراهیم و امامزاده اسحاق علیه‌السلام شفت از بقاع شاخص استانی و ملی هستند، تصریح کرد: برای عملیات عمرانی در آن‌ها ضرورت دارد کارگروهی متشکل از امام‌جمعه، فرماندار، نماینده مجلس و برخی از مسؤولان استانی تشکیل شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان بر لزوم استفاده از ظرفیت استانی و منابع ملی برای ساخت آستان امامزادگان ابراهیم و اسحاق علیه‌السلام شفت تأکید کرد و افزود: تشکیل مجمع خیرین موجب تسریع در اتمام عملیات عمرانی در بقاع شفت خواهد بود چراکه مردم در سال ۹۸، ۳۰ میلیارد تومان و در سال ۹۹، ۲۲ میلیارد تومان در قالب طرح مودت و تأمین اقلام ساختمانی موردنیاز بقاع متبرکه به ساخت اماکن مقدس استان کمک کردند.

علیزاده با اشاره به خدمات اجتماعی و فرهنگی بقاع متبرکه به مردم منطقه بیان کرد: هیئت‌امنا مردم منطقه را توجیه کنند تا انتظارات فوق قانون از اوقاف در خصوص هزینه کردن عواید و نذورات بقاع متبرکه نداشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از خدمت مرکز افق بقاع در حوزه اجتماعی و فرهنگی به مردم خبر داد و گفت: از ابتدای مقابله با کرونا تاکنون ۷۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان سراسر گیلان به همت همین مراکز افق توزیع‌شده است.

وی با اشاره به ضوابط محدود در هزینه کرد منابع بقاع متبرکه افزود: بقاع متبرکه در حوزه عمران و مدیریت شهری از محل عواید و نذورات حق هزینه ندارند.

علیزاده یکی از سیاست سازمان اوقاف را مردمی کردن اداره موقوفات برشمرد و گفت: خوشبختانه بقاع متبرکه توسط خود مردم و معتمدین محلی مدیریت می‌شود.

فرماندار شفت نیز با در این نشست با بیان اینکه شفت به دو امام‌زاده ابراهیم و اسحاق در سطوح ملی و منطقه‌ای شناخته‌شده، اظهار کرد: این دو امام‌زاده، جایگاه بسیار والایی در مردم منطقه و داخل و خارج از کشور دارد.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب بخش قابل‌توجهی از مشکلات در این دو منطقه شفت مرتفع شده، افزود: با توجه به گسترش میزان زائران و نیازمندی‌ها گردشگری مذهبی پیرامون آستان دو امام‌زاده ابراهیم و اسحاق علیه‌السلام، زیرساخت‌های خدماتی هم باید به‌تناسب افزایش یابد.

ابراهیم چراغی با اشاره به لزوم حمایت از اماکن مذهبی و بقاع متبرکه، گفت: خیرین، هیئت‌امنا و مردم باید در کنار هم فعالیت داشته باشند تا شأن بقاع متبرکه حفظ شود.

دیدار با حجت‌الاسلام‌ سید عبدالله هاشمی، امام‌جمعه شفت، دیدار با خلیل بهروزی فر، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس و همچنین بازدید از اداره اوقاف شفت و دیدار با کارکنان این اداره از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه مدیرکل اوقاف به شهرستان شفت بوده است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه