رئیس صمت گیلان خبر داد:

بیش از یک هزار تن پرتقال و سیب برای شب عید ذخیره سازی شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ذخیره سازی ۷۰۰ تن پرتقال و ۶۰۰ تن سیب برای عرضه در شب عید در استان خبر داد و گفت: این میزان ذخیره‌سازی هم اکنون در سردخانه های استان موجود است و قبل از پایان سال عرضه خواهد شد.

بیش از یک هزار تن پرتقال و سیب برای شب عید ذخیره سازی شد

به گزارش ۸دی، فرهاد دلق پوش اظهارکرد:مردم مطمئن باشند کمبودی وجود ندارد؛ چرا که کالاهای اساسی و مورد نیاز در استان ذخیره سازی شده و میزان موجودی کالاها، حتی درصدی بیشتر از سال گذشته است.
وی با اشاره به طرح مطالبی مبنی بر کمبود آرد و گوشت مرغ در استان طی روزهای اخیر تصریح کرد: به دلیل کاهش سهمیه آرد نانوایی ها این کمبود در استان احساس شد حال اینکه نانوایی های آزاد پز در گذشته نیاز خود را از بازار گیلان و یا خارج استان تهیه می کردند اما اکنون باید از طریق سامانه مربوطه، سهمیه خود را دریافت کنند که بدلیل کم شدن سهمیه، این کمبود بوجود آمده است.
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان میزان سرانه هر شهروند برای نانوایی های یارانه ای را هفت کیلوگرم در ماه عنوان کرد و افزود: اما سهمیه نانوایی های آزاد پز در سامانه ، سرانه آرد برای هر نفر به یک و نیم کیلوگرم کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه کمتر شدن سهمیه مراجعاتی را از سوی نانوایی های آزاد پز مبنی برعدم تامین نیاز مصرف آنها را بدنبال داشته،گفت: این موضوع را با برگزاری جلساتی با انجمن های مرتبط و اتحادیه نانوایی ها بررسی و برای چاره جویی در کارگروه تنظیم بازار، آن را مطرح کرده ایم.
دبیر کارگروه تنظیم بازار استان خاطرنشان کرد: گیلان به دلیل مرزی و گردشگر پذیر بودن باید بیشتر مورد توجه باشد و مایحتاج عمومی از جمله آرد در اختیار باشد هرچند با پیگیری های انجام شده، شرکت بازرگانی دولتی و شرکت غله موظف شده اند تا آرد مورد نیاز در نانوایی های استان را تامین کنند.
وی به آخرین آمار جهاد کشاورزی از ذخیره سازی گندم در استان اشاره کرد و گفت: بر اساس این آمار، در حال حاضر یکصد هزار تن ذخیره گندم معادل چهار و نیم ماه مصرف استان ذخیره داریم.

*خروج مرغ زنده و گوشت بدون مجوز از استان تخلف است

وی به کمبودهایی درباره گوشت مرغ با قیمت مصوب اشاره کرد و گفت: روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ با قیمت مصوب در استان توزیع می شود اما در حال حاضر نیاز استان ۲۵۰ تن است که این امر موجب عرضه کمتر در بازار شده بود.
دلق پوش اضافه کرد: خرید گوشت مرغ با قیمت بیشتر از سوی استان های دیگر موجب انگیزه فروش تولیدکنندگان و کشتارگاه های گیلان به آنان شده است.
دبیر کارگروه تنظیم بازار استان با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد تولید مرغ گیلان به استان های دیگر ارسال می شود ، گفت: این موضوع درکارگروه تنظیم بازار مورد بررسی قرار گرفت و در همین راستا، تولید کنندگان مرغ و کشتارگاه ها موظف شده اند ابتدا نیاز استان را برطرف کنند ضمن آنکه خروج مرغ زنده و یا گوشت آن بدون مجوز خلاف قانون است.
وی با بیان اینکه تامین و تحویل به موقع برای تامین نیاز مصرف بعهده سازمان جهاد کشاورزی است، اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز مکلف به توزیع و نظارت بر بازار است.
دلق پوش با تاکید بر اینکه عرضه مرغ با قیمت بیشتر از نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان خلاف قانون است، تصریح کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه با سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تماس بگیرند.

** برپایی نمایشگاه های بهاره در استان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین از برپایی نمایشگاه بهاره از پانزدهم اسفندماه جاری با تخفیف ۱۵ درصدی کالاها خبر داد و گفت : اتاق اصناف موظف شده در تمامی شهرستان‌های استان این نمایشگاه ها را که به منظور تامین مایحتاج عمومی مردم در شب عید است ، برپا کند.

دبیرکارگروه تنظیم بازار گیلان همچنین از ذخیره سازی ۷۰۰ تن پرتقال و ۶۰۰ تن سیب برای عرضه در شب عید در استان خبر داد و گفت: این میزان ذخیره‌سازی هم اکنون در سردخانه های استان موجود است که قبل از پایان سال عرضه خواهد شد؛ شهروندان و هم استانی ها اطمینان داشته باشند که مسئولان استان و به ویژه کارگروه تنظیم بازار، اهتمام جدی در این حوزه دارند.
دلق پوش از تولیدکنندگان ، تامین کنندگان و عرضه کنندگان کالاها نیز خواست مانند همیشه یاریگر مردم باشند.
وی با اشاره به عرضه مستمر گوشت قرمز گرم و منجمد گفت: گوشت با همان قیمت مصوب در بازار عرضه می شود ضمن آنکه عرضه آن در ایام پایانی سال افزایش خواهد یافت.
وی خاطرنشان کرد: هرگونه افزایش بالاتر از قیمت مصوب، خلاف قانون است و دستگاه های نظارتی همچون سازمان صنعت، معدن و تجارت بازار را رصد می کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، متخلفان را با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی ارجاع می دهند.
رئیس سازمان صمت گیلان تاکید کرد: بخش خصوصی همچون اتاق بازرگانی و اتاق اصناف نیز، خود کنترلی داشته باشند و با دیدگاه ارزش نهادن به حقوق شهروندان، بر تخلف های احتمالی نظارت کنند.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه