۷۰۰۰ هکتار از باغات چای گیلان به حال خود رها شده است

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: ۷۰۰۰ هکتار از زمین های چای گیلان رها شده و عملا مخروبه شده است و کشاورز نمی تواند آن را آباد کند.

۷۰۰۰ هکتار از باغات چای گیلان به حال خود رها شده است

به گزارش ۸دی، مهرداد بائوج لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس در نشست مجمع نمایندگان گیلان با سردار عبدالله پور با بیان اینکه باید سهم خود را از جاهایی که پول داریم مطالبه کنیم و به بسیج سازندگی بدهیم، گفت: گیلان در دریافت سهم پنهان خود ضعیف است به طور مثال می توانیم ۳۰۰میلیون دلار در مبحث آب شرب روستایی را به بسیج سازندگی دهیم تا فعالیت کند.

وی افزود: به اعتقاد بنده به جای اینکه اجرای این دست از پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی را به دست پیمانکاران بسپاریم می‌توانیم از ظرفیت عظیم بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان استفاده کنیم.

وی در این رابطه ادامه داد: اینطور بگویم ما به جهت اینکه کار را ارزان تر تمام کنیم ۵۰ درصد سهم خود را به بسیج می دهیم تا فعالیت کند.

** ۷۰۰۰ هکتار از زمین های چای گیلان رها شده

لاهوتی در رابطه با مباحث اشتغال بیان کرد: ۷۰۰۰ هکتار از زمین های چای گیلان رها شده و عملا مخروبه شده است و کشاورز نمی تواند آن را آباد کند باید در طی نشستی با رئیس سازمان چای این را درست کنیم.

نماینده مردم لنگرود بیان اینکه باید در مبحث برنج نیز کمک کنیم، افزود: ۲میلیون و ۸۰۰ هزار تن مصرف برنج است درحالی که ۲میلیون ۴۰۰ تن تولید داریم که دولت در این راستا کار خوبی کرده که کشت برنج را تنها به دو استان گیلان و مازندران اختصاص داده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه