مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان:

رهاسازی آب سد سفیدرود در نیمه دوم اردیبهشت ماه انجام می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه با توجه به شرایط ذخیره آب سد سفیدرود، رهاسازی آب کشاورزی در نیمه دوم اردیبهشت ماه انجام می شود، گفت: کشاورزان استان از آب‌های در دسترس همچون زهکش‌ها، رودخانه‌ها و آب باران نیز برای کشاورزی بهره بگیرند.

رهاسازی آب سد سفیدرود در نیمه دوم اردیبهشت ماه انجام می‌شود

به گزارش هشت‌دی وحید خرمی در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با زمان رهاسازی آب سد سفیدرود، اظهار کرد: با وجود کاهش ذخیره آب و دشواری‌های پیش‌رو ناشی از محدودیت منابع آبی، کشاورزان نگران نباشند، چرا که در صورت توجه کامل به توصیه متولیان این بخش و حرکت همگام با تقویم زراعی تلاش می‌شود امسال را همچون سال گذشته با انسجام و هماهنگی با موفقیت از این شرایط عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط ذخیره آب سد سفیدرود، رهاسازی آب کشاورزی در نیمه دوم اردیبهشت ماه انجام می شود، تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن فصل گرما دیگر انتظار بارش‌هایی که در ذخیره آب سد به طور چشمگیر تأثیرگذار باشند، نمی‌توان داشت، بنابراین باید کشاورزان استان از آب‌های در دسترس خود همچون زهکش‌ها، رودخانه‌ها و آب باران برای کشاورزی خود بهره بگیرند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان بیان کرد: کشاورزان لایروبی انهار مزارع خود را انجام دهند، ضمن اینکه برای بهره‌گیری همه زارعین از آب انصاف داشته و نوبت بندی را رعایت کنند و اطمینان داشته باشند که در این‌صورت آب با برنامه زمانبندی شده به میزان لازم در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

خرمی با اشاره به اینکه تلاش شده تا از تمامی ظرفیت‌های آبی استان به طور بهینه استفاده شود، گفت: تمامی ایستگاه‌های پمپاژ و چاه‌های عمیق مورد بررسی و تعمیر و آماده برای قرار گرفتن در مدار و بهره‌بردار شده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی ۵۰۰ کیلومتری لایروبی انهار در استان گیلان خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۶۰۰ کیلومتر از انهار نیازمند به لایروبی با پیشرفت ۱۱۶ درصدی انجام و تا پیش از رهاسازی آب نیز ادامه خواهد داشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه