نماینده مردم رشت در گفتگو با 8دی:

پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان در نوبت گزارش دهی به صحن مجلس/ در سدشفارود به علت کمبود منابع حقوق کارگران پرداخت نشد

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به تجمع و اعتراض کارگران سدشفارود، گفت: شفارود از جمله سدهایی است که سالیان سال در حال احداث است و شرکت های چینی نیز برای کمک به احداث آن ورود کرده اند اما به علت کمبود منابع نتوانستند حقوق کارگران را پرداخت کنند.

پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان در نوبت گزارش دهی به صحن مجلس/ در سدشفارود به علت کمبود منابع حقوق کارگران پرداخت نشد

جبار کوچکی نژاد در گفت وگو با خبرنگار ۸دی، با اشاره به سرمایه گذاری های خارجی اخیر در کلانشهر رشت اظهار کرد: شهرداری رشت یک شهرداری بدهکاری است که منابع مالی تحت عنوان عوارض های منفرد پاسخگوی بخش هزینه و عمرانی این شهر نیست.

وی ادامه داد: شهردار رشت برای جهش در کارهای عمرانی، تغییر و منظم کردن چهره شهر و در جهت افزایش امکانات و رفاه حال شهروندان سرمایه گذاران داخلی و خارجی را جذب کرده است.

نماینده مردم رشت در  مجلس با بیان اینکه در دنیا شهرداران موفق از سرمایه گذاران داخلی و خارجی بیشترین بهره را گرفته اند، گفت: شهرداری از این طریق منابع شهری را در جهت منافع شهری و عمومی هزینه کرده است.

کوچکی نژاد تصریح کرد: جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در شهر گردشگری و توریسم پذیری مانند رشت باعث توسعه شهر، بهبود زیرساخت و… کار بسیار خوبی است و منجر به کمک ویژه به شهرداری رشت می شود.

وی در ادامه با اشاره به تجمع و اعتراض کارگران سدشفارود، بیان کرد: سد شفارود از جمله سدهایی است که سالیان سال در حال احداث است و شرکت های چینی نیز برای کمک در  احداث آن ورود کردند ولی به علت کمبود منابع نتوانستند حقوق کارگران را پرداخت کنند.

وی افزود: عدم پرداخت حقوق کارگران باعث نارضایتی آنها شده است و می بایست مسئولین استانی، استانداری، سازمان ها ونهادهای مربوطه بسرعت ورود کنند و پاسخگو باشند.

کوچکی نژاد درباره آخرین وضعیت صندوق ذخیزه فرهنگیان، گفت: مباحث مربوط به این صندوق را بطور کامل شخم زدیم و گزارش آن منتشر شده است و در نوبت گزارش دهی به صحن مجلس قرار گرفته است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وزارت آموزش پرورش پیگیر کارها است و با کمک قوه قضاییه در تلاشیم جهت پیگیری منافع و اموال فرهنگیان طرحی به مجلس ارائه دهیم که روند پیگیری صندوق ذخیره فرهنگیان با درستی، سرعت و دقت بیشتری انجام‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه