خبرنگار: جواد زادیوسف
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان در گفتگو با 8دی:

“هر مدرسه یک انجمن” و “هر دانش‌آموز یک مهارت” رویکرد اصلی فعالیت‌های سال جدید تحصیلی است

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان گفت: مهمترین رویکرد اتحادیه در سال جاری عمق بخشی به فعالیت‌ها و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در سطح استان است.

“هر مدرسه یک انجمن” و “هر دانش‌آموز یک مهارت” رویکرد اصلی فعالیت‌های سال جدید تحصیلی است

یاسر تقوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی در رشت با استناد به اساس‌نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، نهاد فرهنگی غیر دولتی است که با عنایت مستقیم حضرت امام و در راستای تحقق، تعمیق و تداوم ارزشهای انقلاب و هدایت، نظارت و پشتیبانی از انجمن‌های اسلامی مدارس در ۱۳ آبان ۵۸ و ذیل نظارت عالیه رهبر انقلاب شکل گرفته است.

وی افزود: این نظارت به صورت عام و با انتصاب نماینده از سوی رهبری محقق می‌شود که بالاترین رکن اتحادیه محسوب می‌شود. لذا نگاهی به فهرست اسامی نمایندگان رهبری در اتحادیه از دوران رهبری حضرت امام تا زعامت رهبر معظم انقلاب خود گویای اهمیت این مجموعه گرانسنگ است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان، نیروسازی و جریان‌سازی انقلابی را مهمترین ماموریت اتحادیه از ابتدای تاسیس آن قلمداد کرد و گفت:
اتحادیه به عنوان اولین و قدیمی‌ترین تشکل دانش‌آموزی در کنار سایر تشکل‌ها به دنبال تربیت نسلی عالم، مستقل، مسئولیت پذیر، مهذب، آرمان‌خواه، با نشاط و تاثیرگذار در آینده نظام اسلامی است.

تقوی با بیان اینکه الگوی تعالی دختران و تربیت حماسی مهمترین رویکردهای تربیتی اتحادیه در راستای تربیت نسل مدیران و مادران آینده نظام است گفت: بناست که این تشکل بار سنگین تحقق تمدن اسلامی مدنظر رهبری را محقق سازد. چنانکه رهبری در دیدار با دانش‌آموزان اتحادیه عنوان کردند” که امید دارند تا فعالیت‌های اتحادیه در آینده آرزوهای نظام اسلامی را محقق سازد”.

وی افزود: هیات انصار المهدی، مدرسه انقلاب، مداد کمرنگ، لشگر فرشتگان، همکلاسی آسمانی، انجمن برتر، طرح هادیان، فصل رویش، دوره شهید مصیبی (فضای مجازی)، کندوی کتاب، فعالیت‌های مناسبتی و … از جمله فعالیت‌های اتحادیه در طول سال است که هر کدام آنها شرح مبسوطی را می‌طلبد اما مهمترین رویکرد اتحادیه در سال جاری اولا عمق بخشی به فعالیت‌ها و در وهله‌ی بعد افزایش کمی دفاتر اتحادیه و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در سطح استان در راستای توصیه سال گذشته حضرت آقا در دیدار با اعضای اتحادیه است.

یاسر تقوی همچنین شعار “هر مدرسه یک انجمن” و “هر دانش آموز یک مهارت” را رویکرد اصلی فعالیت‌های سال جدید تحصیلی دانست و اظهار کرد: در این راستا بازنگری و امضای توافق‌نامه با آموزش و پرورش و همچنین تفاهم‌نامه همکاری با هلال احمر و سازمان فنی حرفه‌ای به انجام رسیده است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌‌آموزان گیلان با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های محوری اتحادیه در طول تابستان دوره آموزشی” طلایه‌داران فردا” با هدف آموزش تشکیلاتی، معرفتی و مهارتی است، تصریح کرد: هدف کوتاه مدت این فعالیت‌ها آمادگی دانش‌آموزان برای حضور موثر در فضای مدارس جهت انجام فعالیت‌هایی از قبیل طرح انسجام و عضویابی هدفمند است.

تقوی دیدار اخیر با آیت‌الله قربانی با عنایت ایشان دانست و اظهار داشت: این دیدار از طرفی اختتامیه برنامه استانی “طلایه داران فردا” و از طرف دیگر بهره‌مندی از منویات نماینده معزز رهبری قلمداد کرد.

وی توصیه موکد نماینده رهبری در اتحادیه را ارتباط مستمر و نظامند با نماینده محترم ولی فقیه و امامان محترم جمعه دانست و آن را یک تکلیف تشکیلاتی خواند.

تقوی افزود: توصیه رهبری به استفاده حداکثری از نخبگان فکری و فرهنگی در برنامه‌های اتحادیه در راستای عمق بخشی به مبانی معرفتی اعضای اتحادیه، لزوم ارتباط با نماینده رهبری در استان را دو چندان می‌کند کما اینکه پیشنهاد نشست فصلی و پذیرش ریاست هیأت اندیشه ورز در این راستا صورت پذیرفت.

وی همچنین دیدارهایی در این سطح را به عنوان تحقق یکی از تاکیدات اساسی رهبری مبنی بر “حمایت مادی و معنوی دستگاه های مختلف از مجموعه های امین و متعهدی مثل اتحادیه و بسیج دانش اموزی” یاد کرد و افزود: این در واقع موضوعی است که از غفلت های اساسی مدیران دستگاه های عریض و طویل اقتصادی، فرهنگی و تربیتی محسوب می‌شود که در جای خود بحث مطولی را می‌طلبد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان گفت: مدعوین دیدارِ دوشنبه بیش از ۷۰ نفر از مسوولین انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان بودند که در برنامه متمرکز استانی حضور داشتند که این برنامه در سطح شهرستان‌های استان ادامه خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: البته بر اساس اولویت‌های اتحادیه مسئولین انجمن باید از بین دانش‌آموزان با معدل حداقل ۱۷ و دارای شرایط اعتقادی و فرهنگی لازم در راستای انجام وظایف محوله برخوردار باشند.

تقوی با بیان اینکه جلسه دوشنبه با حضور اعضای کادر و دانش‌آموزان دختر اتحادیه استان و با همراهی مدیرکل و متعهد آموزش و پرورش، معاون پرورشی، ریاست سازمان بسیج دانش آموزی و سازمان دانش آموزی، مدیران آموزش و پرورش نواحی ۱و۲ رشت و سایر مدیران ستادی اداره کل برگزار شد در توضیح محتوای این دیدار اذعان کرد: توضیح درباره اعضای حاضر و هدف برگزاری دوره طلایه‌داران از طرف اینجانب با گزارش مفصل مدیرکل محترم آموزش و پرورش در خصوص وظایف آموزش و پرورش در راستای تحقق سند تحول و بکارگیری ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی در این راستا و همچنین تشکر از اقدامات اتحادیه ادامه یافت و در پایان با فرمایشات نماینده محترم ولی فقیه در خصوص تاکید بر علم‌آموزی و تقویت بنیه علمی و از طرفی توصیه به استمرار فعالیت انقلابی و دینی در محیط مدرسه و نهراسیدن از وضعیت ظاهری غلبه ارزش های غیر دینی و مبارزه با این رویکرد ادامه یافت و قرائت دل‌نوشته دانش‌آموزی و سرود دسته جمعی دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های دیدارِ دوشنبه بود.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی ادامه داد: دیدار با رهبر فرزانه انقلاب یکی از برنامه‌های محوری اتحادیه و از طرفی نیاز فطری دانش‌آموزان اتحادیه است که با عنایت حضرت آقا به صورت مستمر برگزار می‌شود. لذا امیدواریم و دعا می‌کنیم که خداوند این رزق معنوی را از بچه‌ها اتحادیه در سال جدید دریغ نفرماید، هر چند تلاش مجموعه عوامل اتحادیه باید به شکلی ادامه پیدا کند که استطاعت و ظرفیت دیدار با نماینده امام عصر، در هر زمان برای ما مهیا باشد.

تقوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا، از روح بلند ایشان به ویژه شهدای دانش‌آموز و مدافع حرم، علی الخصوص شهید محسن حججی استمداد طلبید و افزود: از درگاه حضرت حق برای همه دانش‌آموزان اتحادیه و سایر دانش آموزان، ثبات قدم در مسیر ولایت که همان مسیر عاقبت بخیری است را آرزو می‌کنم.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان، در پایان یاد دانش آموزان عزیز از دست رفته در تصادف اخیر را هم گرامی داشته و اظهار داشت: از طرف همه بچه‌های اتحادیه گیلان این مصیبت عظیم را به رهبر فرزانه انقلاب، خانواده این عزیزان و همسنگران دانش‌آموزی خود در سازمان دانش‌آموزی، تسلیت عرض می‌کنم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه