وزیر دادگستری در رودسر:

برجام پیمانی نیست که خواسته ما را تأمین کرده باشد/نیرو های مسلح سایه جنگ را از کشور دور کردند نه مذاکرات

وزیر دادگستری گفت:برجام مشکلاتی را در سر راهمان دارد و آن پیمانی نیست که خواسته‌های ما را تأمین کرده باشد.

برجام پیمانی نیست که خواسته ما را تأمین کرده باشد/نیرو های مسلح سایه جنگ را از کشور دور کردند نه مذاکرات

به گزارش ۸دی، مصطفی پورمحمدی عصر امروز در مراسم سومین روز شهادت سرباز گمنام امام زمان (عج) بسیجی شهید حسن عشوری در مسجد ملا امیرای رودسر ضمن تسلیت شهادت شهید عشوری اظهار داشت: شهید عشوری در ماه رمضان با لب تشنه و دهان روزه و در نزدیکی شب‌های قدر، خطر را به جان خرید و اوج معرفت و عرفان و آگاهی خود را در صحنه حساس عملیات نشان داد.

وی افزود: شهید عشوری جایگاه رفیعی را در نزد پروردگار پیدا کرد و خدا را شکر که مردم ما قدر این شهدا را می‌دانند.

وزیر دادگستری ادامه داد: ملتی که آرمان شهدا را بزرگ می‌دارد و در تکریم شهدا با شکوه و عظمت حضور پیدا می‌کند نباید به آن اموات و مردگان گفت. این ملتی است که شهید و ایثارگر پرورش می دهد و این جامعه زنده است.

پورمحمدی با بیان اینکه ملت ایران پای حرف شهیدان ایستاده‌اند و عقب نشینی نمی‌کنند خطاب به دشمنان اظهار کرد: در ۳۸ سال انقلاب یک روز هم نگذاشتید ما نفس راحت بکشیم. حادثه تهران ما را به یاد دهه ۶۰ و دشمنی های آن دوره شما انداخت. آن روز ما قدرت و امکانات امروز را نداشتیم اما امروز جمهوری اسلامی یک درخت تنومند و تناور است.

وی با اشاره به حمله موشکی سپاه به داعش گفت: این موشک‌های نقطه زن و دقیق و مدرن را فرزندان همین ملت درست کرده اند. امروز جمهوری اسلامی از یک قدرت بازدارنده و پیشگیرانه برخوردار است و در کنار آن نیروی تولیدکننده و پیشتیبانی کننده داریم که در کنار هم متحد و هماهنگ هستیم.

وزیر دادگستری با بیان اینکه سپاه بصورت دقیق دشمن را مورد هدف قرار داد اظهار کرد: خوشبختانه امروز یک اتحاد و همدلی خوبی در برخورد با دشمن وجود دارد و ملت هم خوشبختانه به خوبی در صحنه هستند.

پورمحمدی با بیان اینکه آمریکایی ها در مورد ایران یاوه گویی می‌کنند افزود: شما تهدید را همیشه انجام داده‌اید. کاری نبوده است که علیه این ملت نکرده باشید. فتنه، کودتا، تهدید، تحریم و … را شما انجام داده‌اید. البته ما دلیل یاوه‌گویی‌های شما را می‌دانیم. شما می‌خواستید این تروریست‌ها را با جنگ‌های مذهبی به جان ایران بیاندازید اما نتوانستید.

وزیر دادگستری ادامه داد: ملت ما در عرصه‌های سیاسی مختلف خودش را نشان داده است و در راهپیمایی روز قدس هم خودش را نشان خواهد داد و پای آرمانها و اهداف خود خواهد ایستاد. حضور ۴۱ میلیونی ملت در انتخابات نشان داد که مردم می‌خواهند خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند و این اقتدار سیاسی ملت ایران است.

وی با اشاره به فسادهای پیرامون شخص رئیس جمهور آمریکا گفت: دنیا باید بداند که آمریکا کشوری است که رئیس جمهورش یک آدم فاسد، پلید، با زندگی پر از کثافت و بی‌رحم در معاملات حتی نسبت به ملت آمریکاست. این آدم فاسد گل سر سبد جهانی شده است تا درس دموکراسی و مدنیت به ما و دنیا بدهد. ما خوشحال هستیم که دشمنان ما اینطور جنس آدمهایی هستند.

وزیر دادگستری ادامه داد: سرکار آمدن ترامپ شروع انزوای آمریکاست و خود غربی‌ها مانده‌اند که با اینطور آدمی چکار کنند. اینکه ترامپ می‌گوید معاهدات بین المللی را ادامه نمی‌دهد شروع افول این کشور در دنیا خواهد بود. الحمدالله یک جریان حق‌طلب که آن هم جمهوری اسلامی است در دنیا شکل گرفته است.

وی افزود: ما یک سلاح بین المللی را از آمریکایی‌ها گرفته ایم. تا دو سال پیش آمریکایی می‌گفتند ما نماینده جامعه جهانی هستیم. می‌گفتند شما در شورای امنیت و آژانس بین المللی محکوم شده اید و ما به نمایندگی از جامعه جهانی با شما برخورد می‌کنیم چون شما قوائد منطقه را به هم می‌زنید اما امروز آمریکایی‌ها تنها از طرف خودشان می‌تواند حرف بزنند اما ملت ما با قدرت یک حرف بلند را به آمریکا زد و گفت شما می‌توانید به ما فشار بیاورید و ما را تحریم کنید اما دیگر حق ندارید از طرف جامعه بین الملل با ما حرف بزنید.

پورمحمدی تأکید کرد: امروز درد بزرگ و جانکاه رئیس جمهور آمریکا همین است که نمی‌تواند به نمایندگی از جامعه جهانی با ما حرف بزند. ما می دانیم و درست است که برجام مشکلاتی در سر راهمان دارد و آن پیمانی نیست که خواسته های ما را تأمین کرده باشد اما ما رفتیم و از دل شیر چیزهایی برای خودمان گرفته ایم. ترامپ همین را هم تحمل ندارد و می گوید قرارداد بسیاری بدی است ولی دیگر از دستش خارج شده است.

وی در پایان گفت: درست است که ما مسئولان می رویم بحث و جدل می کنیم اما کسی که سایه جنگ را از سر کشور دور کرده است ملت قهرمان مشت گره کرده ایران و نیروهای مسلح و نیروی امنیتی هوشمند و زرادخانه های تسلیحانی ماست.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
هیچکس ابن هیچکس
احتمالا آقای پور محمدی خودشان خبر دارند که در کابینۀ بعدی حضور ندارند...، ازین حرفهای انقلابی و داغی که راجع به برجام و دیپلماسی و سایۀ جنگ زده ن می گم. والّا ما که غیب نمی دانیم!
در حاشیه