امام جمعه موقت رشت:

مسئولین انتظار تقدیر و تشکر از مردم نداشته باشند/ چرا پول نفت سفره های مردم را رنگین تر نکرد؟

امام جمعه ی موقت رشت گفت: وقتی هنوز مردم برای تردد در خیابان ها مشکل دارند، مسئولین چگونه می توانند انتظار تشکر از مردم داشته باشند.

مسئولین انتظار تقدیر و تشکر از مردم نداشته باشند/ چرا پول نفت سفره های مردم را رنگین تر نکرد؟

به گزارش هشت دی حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا شفیع زاده، امام جمعه ی موقت شهر رشت در خطبه های این هفته ی نماز جمعه ی این شهر پس از دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: تقوای الهی انسان را به خداوند نزدیک می کند.

خطیب جمعه ی شهر رشت با بیان اینکه ولایت مطلقه ی فقیه از گذشته تاکنون بین علما و روحانیت مطرح بود تصریح کرد: همچنین  کلمه مطلقه  در بازنگری قانون اساسی در سال ۶۸ به ولایت فقیه اضافه شده است.

شفیع زاده با بیان اینکه ولی فقیه در زمان غیبت امام عصر دارای اختیار کامل است افزود: ولی فقیه دارای ولایت تکوینی نیست اما در اجرای احکام الهی دارای اختیار است.

وی فقیه جامع‌الشرایط را بر این اساس دارای اختیار کامل دانست و اظهار کرد: ولی در ولایت تشریعی اختیار کامل دارد و می تواند فرای  قانون اساسی کشور نیز حرکت کند.

شفیع زاده ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت بانوی دو عالم فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: یکی از مهمترین ویژگی های حضرت زهرا(س) ولایتمداری ایشان بود که موجب شد تا پای جان بر این امر بماند و فدای ولی زمانه اش حضرت علی (ع) شود.

امام جمعه ی موقت شهر رشت به وظیفه ی آموزش و پرورش اشاره  کرد و گفت: وظیفه ی این سازمان تعلیم و تربیت است و نباید تنها به تعلیم اکتفا کند تا بتواند فرزندان جامعه را در مقابل هجمه های دشمن مصون دارد.

وی از گران شدن اجناس در شب عید و روزهای آخر سال ابراز نگرانی کرد و یادآور شد: مردم دیگر توان و تحمل گرانی را ندارند مسئولان باید تلاش خود را برای رفع نیاز شهروندان بیشتر کنند تا گرانی های شب عید بیشتر از این نشود.

خطیب جمعه ی شهر رشت با بیان اینکه برجام مشکلی را حل نکرده است افزود: مسئولین پاسخگو باشند آن چند میلیاردی که گفتند پس از توافق به ایران برگردانده شده است کجا رفت؟!

شفیع زاده با بیان اینکه نباید مردم را فریب داد و با دروغ موضوعات را پیش برد گفت: دولت میزان فروش نفت را روزانه سه میلیون بشکه اعلام کرد، پس چرا هیچ بهبودی در شرایط زندگی مردم حاصل نشد؟

امام جمعه ی موقت شهر رشت با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: برخی رسانه ها می گویند برجام موجب شد تا سایه جنگ از کشور برداشته شود در حالی که رهبری این حرف را دروغ می دانند.

شفیع زاده افزود: حضور مردم در صحنه های مختلف و اقتدار نیروهای مسلح سایه جنگ را از کشور برداشته است نه توافق برجام یا پسابرجام.

وی با بیان اینکه خطبه های نماز جمعه باید حرف دل مردم باشد تصریح کرد: مردم از عملکرد مدیران گله مندند و مسئولین باید با رفع رکود و گرانی از این ناراحتی بکاهند.

خطیب جمعه ی شهر رشت به برگزاری ششمین اجلاس  بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین در ایران اشاره کرد و گفت: کمک به مردم فلسطین وظیفه ی همه‌ی ملت های جهان اسلام است اکنون که آمریکا در دنیا تحقیر شده است ما وظیفه داریم جلوی دشمن بایستیم و با کمک به ملت مظلوم فلسطین دشمن را نا امید کنیم.

شفیع زاده با بیان اینکه اگر چند روز بعد از برف خدا این آفتاب گرم را نمی فرستاد معلوم نبود وضع خیابان های ما چه می شود خاطر نشان کرد: مردم هنوز برای تردد مشکل دارند، نمازگزاران برای آمدن به نماز جمعه مشکل دارند.

وی با بیان اینکه از وی خواسته اند از مسئولین خدمات شهری تشکر کند گفت: چه جای تقدیر و تشکری است؟ چه طور به خودشان اجازه می چدهند که از مردم انتظار تشکر داشته باشند؟

خطیب جمعه ی شهر رشت ادامه داد: تشکر اصلی را باید از مردم کرد که صبر و متانت به خرج می دهند نه از مسئولینی که راه به جایی نبردند.

وی به انعکاس اخبار استانی در برخی رسانه ها اشاره کرد و افزود: برخی جاها خیلی خوب مشکلات را منعکس می کنند. گاهی در یک استان مشکل کوچکی پیش می آید اما رسانه ها آنچنان با بزرگنمایی مسائل را منعکس می کنند که تمام مسئولین را به آنجا می کشانند، در استان ما هم باید این گونه باشد، مسئولین ما باید از حق مردم دفاع کنند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه