اجرای ۶ برنامه محوری اوقاف تالش در دهه فجر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تالش از اجرای ۶ برنامه محوری این نهاد در دهه مبارک فجر امسال خبر داد.

اجرای ۶ برنامه محوری اوقاف تالش در دهه فجر

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام سید حامد میرحسینی ‌اشکوری در جلسه شورای قرآنی تالش با اشاره به برنامه‌های اوقاف در دهه مبارک فجر، اظهار کرد: در دهه مبارک فجر ۶ برنامه محوری در تالش برگزار می‌شود.

وی اجرای سه برنامه را در بخش مرکزی و سه برنامه دیگر نیز در بخش‌های مختلف تالش عنوان کرد و افزود: برای اجرای هر برنامه حدود ۲۰۰ هزار تومان برآورد هزینه شده ضمن اینکه پذیرایی به‌عهده هیئت امنای مساجد است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تالش با اشاره به اینکه برای این شهرستان تربیت ۷۰۰ حافظ قرآن سهم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: طرح آزمون نهایی حافظان قرآن در ۱۲ اسفند ماه امسال به صورت سراسری برگزار می‌شود.

مدیرعامل موسسه قرآنی نورالثقلین و دارالقرآن‌‌المهدی (عج) تالش نیز در جلسه مذکور اظهار کرد: تالش در زمینه فعالیت‌های قرآنی پس از رشت بیشترین آمار شرکت‌کننده در مسابقات دانش‌آموزی و ملی را دارد.

رضا قوامی با بیان اینکه تالش به دلیل برخورداری از ریشه مذهبی و دینی پس از رشت پرجمعیت‌ترین شهر گیلان است، تصریح کرد: تالش بیشترین آمار شرکت‌کننده در مسابقات قرآنی را دارد.

وی مسئولان تالش را اهل قرآن دانست و گفت: تالش تنها شهر گیلان است که شورای قرآنی فعال دارد و جلسات آن به صورت منظم با حضور مسئولان شهرستان برگزار می‌شود.

فرمانده انتظامی تالش نیز در جلسه مذکور گفت: برنامه‌های زیادی در طول سال داریم و هر هفته در مقر انتظامی تالش صبح‌های شنبه برای تمام پرسنل کلاس قرآن برگزار می‌کنیم.

عباس اسماعیلی، تمسک، توسل و بهره‌مندی از قرآن را دارای سود فراوان برای جامعه و عاقبت به‌ خیری دانست و یادآور شد: پرسنل و خانواده‌هایی که تمسک، توسل و ارتباط با قرآن دارند از نظر تعهد، سلامت و وجدان کاری نسبت به دیگران پرتلاش‌تر هستند.

فرماندار تالش نیز در جلسه مذکور برگزاری جلسات شورای قرآنی را اقدامی معنوی خواند و اظهار کرد: ماهیت این جلسه با تمام جلسات گذشته متفاوت‌تر است.

علی فتح‌الهی افزود: قرآن می‌تواند سرلوحه تمام زندگی ما باشد و برای آموزش قرآن و تعالیم قرآنی باید از فرصت‌ها به بهترین نحو استفاده شود.

وی گسترش فرهنگ و آموزش و آشنایی با معانی و تفاسیر قرآنی را مورد تأکید قرار داد و خواستار فعالیت منسجم‌تر برنامه‌های قرآنی در تالش شد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه