امام حسن عسکری نقش مهمی در آماده سازی فضای جامعه برای غیبت امام زمان داشت

امام جمعه شهرستان آستارا گفت: آماده سازی به منظور درک غیبت امام زمان (عج) در جامعه از جمله امور مهمی بود که امام حسن عسکری (ع) در طول دوران حیات مبارکشان پیگیر آن بود.

امام حسن عسکری نقش مهمی در آماده سازی فضای جامعه برای غیبت امام زمان داشت

به گزارش ۸دی، امام جمعه شهرستان آستارا گفت: آماده سازی به منظور درک غیبت امام زمان (عج) در جامعه از جمله امور مهمی بود که امام حسن عسکری (ع) در طول دوران حیات مبارکشان پیگیر آن بود.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا شامگاه دوشنبه در آیین گرامیداشت شب میلاد امام حسن عسکری (ع) در محل مسجد عباسیه شهرستان آستارا افزود: امام حسن عسکری(ع) با وجود سن و سال کم، متحمل بیش ترین فشارها از سوی حکومت عباسی بود.
وی اضافه کرد: امام حسن عسکری (ع) به دلیل دارا بودن علم و حلم فراوان الهی، مورد توجه حکومت و در یک منطقه نظامی تحت نظر بود.
وی با اشاره به اینکه تمامی ائمه اطهار نور واحد الهی هستند و اطاعت از آنها واجب است، اظهار کرد: امام حسن عسکری(ع) در مدت کوتاه عمر خود، همواره در راستای انجام عمل خیر حرکت کرده و زمینه های حضور یگانه منجی عالم بشریت را نیز فراهم کرد.
امام جمعه آستارا فضل و کرم امام یازدهم شیعیان را بی منتها ذکر و بیان کرد: همه در برابر عظمت فضل و بخشش و کرم امام تعظیم می کردند و از صداقت ، عبادت و زهد امام درس فرا می گرفتند.
وی دلجویی از حال فقرا را از دیگر خصوصیات آسمانی و روحانی امام حسن عسکری(ع) عنوان کرد و افزود: امام همواره یاور و یار مستمندان و فقرا بود و هیچ وقت در برابر دنیای گذرای مادی، اظهار عجز و ناتوانی نمی کرد و اخلاق و معرفت او مانند پیامبر مکرم اسلام(ص) بود.
وی به یاد آوردن مرگ و دوری از زیبایی های گذرای این دنیا و انجام عمل نیک را از جمله سفارش های مهم آن امام همام به امت مسلمان ذکر کرد و گفت: تلاش انسان باید برای رسیدن به آخرت باشد تا با ارتقای بار معنوی در وجود خود و با ذکر و یاد خدا به سعادت اخروی نائل آید.
امام جمعه آستارا ادامه داد: امام حسن عسکری (ع) تلاش های بسیاری بمنظور آماده سازی جامعه اسلامی برای درک غیبت انجام داد.
مولودی خوانی و پخش شیرینی از دیگر بخش های این آیین معنوی بود.
امام حسن عسکری (ع ) در سال ۲۳۲ هجری در مدینه چشم به جهان گشود. این امام همام بیانی شیرین و جذاب و شخصیتی الهی، باشکوه و وقار و مفسری بی نظیر برای قرآن مجید بود.
به طور کلی دوران عمر ۲۹ ساله امام حسن عسکری (ع ) به سه دوره تقسیم می شود؛ دوره اول ۱۳ سال است که زندگی آن حضرت در مدینه گذشت، دوره دوم ۱۰سال در سامرا قبل از امامت و دوره سوم نزدیک شش سال امامت آن حضرت می باشد.
شهادت امام حسن عسکری (ع) در روز جمعه هشتم ماه ربیع الاول سال ۲۶۰ هجری قمری ثبت شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه