آغاز ثبت‌ نام نامزدهای مجلس شورای اسلامی در ۱۱ حوزه انتخابیه گیلان

رئیس ستاد انتخابات گیلان از ثبت‌نام نامزدهای مجلس در حوزه‌های انتخابیه آستارا، تالش، انزلی، صومعه‌سرا، فومن، رشت، رودبار، آستانه‌اشرفیه، لاهیجان، لنگرود و رودسر خبر داد.

آغاز ثبت‌ نام نامزدهای مجلس شورای اسلامی در ۱۱ حوزه انتخابیه گیلان

به گزارش ۸دی، محمد احمدی‌پور با اشاره به آغاز ثبت‌ نام نامزدهای مجلس شورای اسلامی در گیلان از امروز هم‌زمان با سراسر کشور اظهار کرد: ۲۸ آذر جاری تا چهارم دی ماه امسال ثبت‌نام از نامزدهای مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود.

وی تشکیل هیئت‌های اجرایی مجلس شورای اسلامی را هم‌زمان با ثبت‌ نام نامزدها عنوان کرد و افزود: پنجم تا ۱۴ دی ماه امسال بررسی صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی در هیئت‌های اجرایی شهرستان‌ها انجام می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با بیان اینکه ۱۱ حوزه انتخابیه ثبت‌ نام از نامزدهای مجلس شورای اسلامی در استان را انجام می‌دهند، تصریح کرد: امروز ثبت‌نام از نامزدها در فرمانداری شهرستان‌های آستارا، تالش، انزلی، صومعه‌سرا، فومن، رشت، رودبار، آستانه‌اشرفیه، لاهیجان، لنگرود و رودسر آغاز می‌شود.

احمدی‌پور شهرستان‌های ماسال، رضوانشهر، شفت، سیاهکل و املش را حوزه‌های انتخابیه فرعی خواند و بیان کرد: نامزدهای مجلس شورای اسلامی می‌توانند در وزارت کشور و در سفارتخانه‌ها در خارج از کشور ثبت‌نام کنند.

وی تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی را از ۲۹ بهمن تا پنجم اسفند ماه امسال اعلام کرد و گفت: ۱۱ حوزه انتخابیه اصلی و ۳۲ حوزه انتخابیه فرعی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان پیش‌بینی شده و در مجموع ۴۳ حوزه انتخابیه داریم.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با اشاره به اینکه تعداد ۲ هزار و ۸۸۷ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: تعداد شعبه‌های اخذ رای براساس انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است.

احمدی‌پور تعداد عوامل اجرایی، بازرسی و نظارت برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در گیلان را ۵۶ هزار نفر عنوان کرد و یادآور شد: ۹۸ درصد از عوامل مذکور به صورت مردمی هستند.

وی از تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در دادگستری گیلان خبر داد و اظهار کرد: قانون به دو مجموعه وزارت کشور و هیئت نظارت اجازه بازرسی از انتخابات را داده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان به تشکیل هیئت بازرسی برگزاری انتخابات در استان اشاره کرد و گفت: حجت شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان رئیس کارگروه مذکور است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه